Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE4 |
Understand organisms at molecular, cellular and metabolic level. |
| CE8 |
Analyze and interpret data and experimental results in the scientific ambit. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE4 |
Comprendre les bases citològiques de l'herència en procariotes i eucariotes
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels éssers vius i entendre les lleis de l'herència
Saber les bases moleculars de la transmissió dels gens i de la seva expressió
| | CE8 |
Comprendre com els canvis genètics poden donar lloc a l'evolució
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels éssers vius i entendre les lleis de l'herència
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Genetics introduction |
DNA, genome and chromosomes. Genetic variation. Relations genotype, environment and phenotype. |
2. Inheritance patterns. Principles of Mendel. |
Monohybridism. Dihybridism. Inheritance associated to sex. Human genetics: analysis of genealogies. |
3. Chromosomal bases of inheritance. |
Mitosis and meiosis. Topography of chromosomes. Structure of eukaryotic chromosomes. |
4. Gene Interactions. |
Gene Interactions. Penetrance and expressiveness. Test of chi-square. |
5. Binding and recombination. |
Binding and recombination. Ligament maps. Genetic maps. |
6. Fungi genetics. |
Cellular cycle. Mating type. Analysis of tetrad. Gene mapping. Except as a genetic model. |
7. Transcription regulation. |
Regulation of the transcription. Prokaryotic operons. Regulation of expression in eukaryotes. Epigenetic inheritance. |
8. Gene mutations. Transposons. |
Gene mutations. Type of mutants. Mutagen-carcinogenic relationship. Transposons. |
9. Chromosomal mutations. |
Chromosomal mutations. Numerical mutations: euploidy and aneuploidy. Structural mutations of chromosomes. |
10. Population's genetics. |
Population's genetics. Selection. Polymorphism. Quantitative genetics. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
25 |
50 |
75 |
Problem solving, exercises |
|
15 |
15 |
30 |
Seminars |
|
10 |
10 |
20 |
Personal attention |
|
10 |
5 |
15 |
|
Short-answer objective tests |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, de les fonts d'informació i de les metodologies que s'empraran. |
Lecture |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la Genètica. |
Problem solving, exercises |
Resolució de problemes de Genètica, sobretot de la part mendeliana i de genètica de poblacions. |
Seminars |
Seminaris entre els alumnes i els professors sobre temes novedosos i actuals de Genètica. |
Personal attention |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al desptax del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
Description |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al despatx del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Proves individuals de resolució de problemes |
50% |
Short-answer objective tests |
|
Proves individuals sobre els continguts teòrics |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per ser avaluat en 1a convocatòria, cal haver-se presentat a totes les proves individuals escrites presencials, encara que no hi ha nota mínima en cap d'elles. L'examen de 2a convocatòria serà una prova individual escrita que inclourà els continguts teòrics i problemes de tota l'assignatura, per l'equivalent del 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Griffiths, Anthony J.F., et al., Genética, (3ª edició, traducció de la 7ª edició en anglés), McGraw-Hill Interamericana, Madrid.
Pierce BA, Genética, Un enfoque conceptual, 2016, Editorial médica PANAMERICANA
|
Entorn virtual de l'assignatura Genètica dels Graus de Biotecnologia, Enologia i Bioquímica-i-Biologia-Molecular: MOODLE, URV: http://moodle.urv.cat/ . En aquest entorn els professors deixen a disposició dels alumnes tota la informació relativa a l'assignatura:
- Presentacions ppt dels Temes
- Preguntes de cada Tema per resoldre a les sessions de Problemes
- Seminaris i altres materials
- Altres webs relacionades amb assignatura
|
Complementary |
Klug WS, Cummings MR , Conceptos de Genética, Prentice Hall Iberia, 1999
Pierce BA, Genética, un enfoque conceptual, Panamericana, 2006
Moltó MD, Pascual L , Però, què és això de la genètica?, Univ. València, 1999
Ménsua JL, Genética. Problemas y ejercicios resueltos, Pearson-Prentice Hall, 2003
|
Bibliografia Complementària disponible a Biblioteca Campus Sescelades:
- Klug WS, Cummings MR (1999) Conceptos de Genética. Prentice Hall Iberia
- Pierce BA (2006) Genética, un enfoque conceptual.
Panamericana
- Moltó MD, Pascual L (1999) Però, què és això de la
genètica ? Univ. València
- Ménsua JL (2003) Genética. Problemas y ejercicios
resueltos. Pearson-Prentice Hall
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
BIOCHEMISTRY
/19051011 | CELL BIOLOGY/19204006 | CELL BIOLOGY/13214006 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
STATISTICS/19204004 | BIOLOGY/19204005 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|