IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) PHYSICS I Code 13214011
Study programme
Bachelor's Degree in Biochemistry and Molecular Biology (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Basic Course First 1Q
Language
Anglès
Català
Department Physical and Inorganic Chemistry
Coordinator
SOLÉ CARTAÑÀ, ROSA MARIA
DÍAZ GONZÁLEZ, FRANCISCO MANUEL
RUIZ MARTÍ, JOSÉ JAVIER
E-mail f.diaz@urv.cat
josepxavier.ruiz@urv.cat
rosam.sole@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
josepmaria.serres@urv.cat
dianacristina.dubert@urv.cat
Lecturers
DÍAZ GONZÁLEZ, FRANCISCO MANUEL
RUIZ MARTÍ, JOSÉ JAVIER
SOLÉ CARTAÑÀ, ROSA MARIA
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
SERRES SERRES, JOSEP MARIA
DUBERT , DIANA CRISTINA
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura ha de donar a l'alumne els coneixements bàsics necessaris de la mecànica clàssica com a base interpretatives del món de la química.

Competences
Type A Code Competences Specific
 CE1 Understand and apply basic knowledge of physics, mathematics and chemistry to Biochemistry and Molecular Biology.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 CE1 Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que es mesuren i l'equivalència entre ells
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Mechanics 1.- Physical magnitudes: units and dimensions.
2.- Dynamics of a particle. Conservation theorems.
3.- Oscillatory motion.
4.- Central forces.
5.- Particle System.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
CE1
14 21 35
Problem solving, exercises in the classroom
CE1
15 18 33
Personal attention
3 0 3
 
Extended-answer tests
CE1
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura i dels objectius formatius que pretén.
Lecture Explicació teòrica dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom Resolució de problemes i exercicis relacionats amb els continguts de l'assignatura.
Personal attention Atenció a l'alumne en el despatx del professor per tal de resoldre dubtes conceptuals i d'aplicació pràctica relacionats amb els continguts de l'assignatura.

Personalized attention
Description
Atenció a l'alumne en el despatx del professor per tal de resoldre dubtes conceptuals i d'aplicació pràctica relacionats amb els continguts de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
CE1
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el coneixement dels conceptes teòrics introduïts a les sessions magistrals i la seva aplicació pràctica en la resolució de problemes i exercicis. 100%
Others  
 
Other comments and second exam session

Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic Tippler, P.A., Física (Vol I i II), , Reverté
Serway, R. A. and Jewett, J.W, Física para Ciencias e Ingeniería (vol I i II), , Paraninfo
Gettys, W.E., Keller, F.J. and Skove, M.J., Física Clásica y Moderna, , McGraw-Hill

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.