Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Describe how living beings function at a basic biochemical, molecular and structural level. |
| CE9 |
Have structural and functional knowledge of the basic components and polymeric structures of molecules in living beings. |
| CE14 |
Describe how living beings extract, transform and use the energy FROM their surroundings. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
| | CE9 |
Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
| | CE14 |
Adquirir coneixements fonamentals sobre els processos bàsics que afecten i controlen la producció de compostos sintetitzats per les plantes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
BLOCK 1: Metabolism of growth and plant development
|
1.1. Introduction to Plant Physiology.
1.2. Concepts of growth and development.
The concept of plant hormone. Hormone receptors and signal transduction.
1.3. Signaling for hormones: Auxins, cytokinins, gibberellins, abscisic acid, ethylene. Characteristics, distribution and metabolism. Physiological effects of hormones.
1.4. Introduction to Genetic Engineering and Plant Biotechnology
|
BLOCK 2. Plant secondary metabolism
|
2.1. Concept of secondary metabolism. Concept of secondary product. Primary metabolism and secondary metabolism. Chemical diversity and variability of secondary metabolism. Main groups of secondary metabolites.
2.2. Basic principles of the biosynthesis of secondary metabolites. Classification based on biosynthetic pathway. Classification based on chemical structure. Major secondary metabolites in medicine and industry.
2.3. Terpenes. What are the terpenes? Structure. Classification. Biosynthesis. The family of terpenes. Essential oils.
2.4. Nitrogen compounds. What are nitrogen compounds? History of use. Biosynthesis. Types of nitrogen compound. Applications in medicine.
2.5. Phenolic compounds. What are phenolic compounds? Biosynthesis. Types of phenolic compound. Ecological importance of phenolic compounds.
2.6. Metabolism, bioavailability, mechanisms of action and beneficial effects of polyphenols.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
18 |
27 |
45 |
Seminars |
|
10 |
15 |
25 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor. |
Seminars |
Assistència, participació i realització de les activitats de seminaris. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
Description |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail a gerard.aragones@urv.cat per concertar visita. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Mixed tests |
|
Proves mixtes que inclouran preguntes tipus test i preguntes de desenvolupament on s'avaluaran els continguts donats a les classes magistrals. Es realitzaran dues proves al llarg del quatrimestre que tindran el mateix pes. |
100% |
Others |
|
|
. |
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura s'aprovarà amb un 5/10, havent de tenir una qualificació mínima de 4/10 en cadascun dels parcials avaluats per a poder eliminar matèria. En la segona convocatòria constarà d'un examen únic en el que s'avaluarà tot el temari. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
J. Barceló, G. Nicolás, B. Sabater i R. Sánchez Tamés, FISIOLOGÍA VEGETAL, 2003, Madrid
J. Azcón-Bieto i M. Talón., FUNDAMENTOS DE FISIOLOGÍA VEGETAL, 2000, Interamericana-McGraw-Hill
F.B.Salisbury i C.W. Ross, FISIOLOGÍA VEGETAL , 2000, Madrid
L. Taiz i E. Zeiger, PLANT PHYSIOLOGY, 1998, Massachussets
W. G. Hopkins i P.A. Hüner, INTRODUCTION TO PLANT PHYSIOLOGY, 2004, New YYork
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
BIOLOGY/13214005 | BIOCHEMISTRY/13214008 | ANIMAL AND PLANT BIOLOGY/13214108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|