Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE5 |
Understand the principles, instrumentation and technical applications of Biochemistry and Molecular Biology. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisi de biomolècules
Conèixer els sistemes de mesura que més contribueixen al diagnòstic i tractament de les malalties
Identificar els avantatges i les limitacions dels procediments analítics propis del laboratori clínic
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introduction |
Analytical methodology
Levels of research
Obtaining samples
Safety standards
Laboratory materials
|
Measurement techniques |
Dialysis
Filtration
Centrifugation
Electrophoresis
Chromatography
Spectrophotometry
Radiochemical techniques
Turbidimetry, Nephelometry
Enzymatic techniques
Immunochemical techniques
Molecular fluorescence
Analytical techniques in molecular biology
|
Analytical applications |
Bioelements
Ions
Amino acids
Peptides
Proteins
Enzymes
Antibodies
Lipids
Carbohydrates
Nucleic Acids
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
3 |
7 |
Seminars |
|
0 |
12 |
12 |
Lecture |
|
20 |
24 |
44 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminars |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
|
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Personal attention |
Temps el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
El professor atendrà i resoldrà dubtes durant o després de les classes presencials o per correu electrònic.
gemma.pujol@urv.cat |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Multiple-choice objective tests |
|
El contingut de les classes magistrals s'avaluarà a través de dues proves objectiva.
|
100% |
Others |
|
Caldrà treure un mínim d'un 5 en els exàmens per a fer la mitja entre tots dos parcials i aprovar l'assignatura. |
|
|
Other comments and second exam session |
La nota mínima en cada avaluació serà 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Gonzalez de Buitrago, JM, Bioquímica Clínica, Editorial McGraw-Hill , 1998
González Sastre F, Bioquímica Clínica, Barcanova, Barcelona 1993
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, Editorial Reverté, 1998
Kaplan LA, Pesce AJ , Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, The C.V. Mosby Company , St Louis 2009
Badia, E, Enfoque ISO 9000: Normalización, Homologación, Certificación, Acreditación, Aseguramiento (ISO ) 9000, Editorial Deusto, 1998
Fuentes Arderiu, X, Guia per al control intern de la qualitat de la mesura de magnituds biològiques utilitzant materials de control, Associació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic, Invitro veritas 2006
Todd Sanford Davidsohn, Henry’s Clinical Diagnosis and Management, Saunders, Philadelphia, 2001
, Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008) , AENOR, 2008
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd ed, W.B. Saunders Company , Philadelphia, 2001
Roca P, Oliver J, Rodriguez AM, Bioquimica Técnicas y métodos, Helice, 2003
|
http://www.acclc.cat/index.php http://www.aefa.es/ http://www.seqc.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ |
Complementary |
|
http://www.acclc.cat http://www.aefa.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ http://www.labtestsonline.es/
http://www.seqc.es/ |
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
APPLIED CLINICAL BIOCHEMISTRY/13214210 | QUALITY CONTROL AND ASSURANCE IN CLINICAL LABORATORIES/13214213 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
CLINICAL BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR PATHOLOGY/13214116 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|