Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Understand and apply basic knowledge of physics, mathematics and chemistry to Biochemistry and Molecular Biology. |
| CE2 |
Describe how living beings function at a basic biochemical, molecular and structural level. |
| CE3 |
Have advanced knowledge of the biochemistry, kinetics, mechanisms and metabolism of enzymes. |
| CE4 |
Understand organisms at molecular, cellular and metabolic level. |
| CE5 |
Understand the principles, instrumentation and technical applications of Biochemistry and Molecular Biology. |
| CE6 |
Know how to design and apply experimental laboratory protocols, especially in the ambits of biochemistry, microbiology and molecular biology, and to evaluate the risks and safety elements of these protocols. |
| CE7 |
Know how to search for, find, analyze and interpret information in the main biological databases concerning genomics, transcriptomics, proteomics, metabolomics, taxanomics among others, and to know how to use bibliographic databases and basic bioinformatic tools. |
| CE8 |
Analyze and interpret data and experimental results in the scientific ambit. |
| CE9 |
Have structural and functional knowledge of the basic components and polymeric structures of molecules in living beings. |
| CE10 |
Appreciate the complexity and diversity of organisms through the study of their molecules, cells, physiological processes, genetics and evolution. |
| CE11 |
Appreciate the speed of potential changes in Biochemistry. |
| CE12 |
Work in an appropriate manner in a biochemical laboratory. This includes safety, the handling and disposing of waste and the recording of activities. |
| CE13 |
Apply molecular knowledge to the physiological interpretation of the normal or physiological functioning of the organism. |
| CE14 |
Describe how living beings extract, transform and use the energy FROM their surroundings. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative |
| CT6 |
Identify their learning process and their academic and professional careers |
| CT7 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE2 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE3 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE4 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE5 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE6 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE7 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE8 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE9 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE10 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE11 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE12 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE13 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE14 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Identify the role they play in the group and understand the group’s objectives and tasks. (Context)
Communicate and act within the group in such a way that they facilitate cohesion and performance. (Communication)
Commit to the group’s tasks and agenda. (Commitment)
Participate in the group in a good working environment and help to solve problems. (Participation)
| | CT6 |
Raise their academic and professional self-awareness. (Self-awareness)
Identify their own learning process. (Learning)
Analyse the working or professional environment of their field of study. (Environment)
Design academic and professional tracks. (Tracks)
| | CT7 |
Be aware of the inequalities and the discrimination caused by gender and other factors, and understand the reasons that account for it. (Equality)
Be able to identify major environmental problems. (Environment)
Recognise and reflect on social needs and problems, and get involved in improving the community. (Social responsibility as a citizen)
Recognise the ethical and deontological concepts in their field of expertise, show an ability for criticism and dialogue, and respect the rules and regulations that members of the university community must abide by. (Ethics)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Selection technique and assignment |
Procedures |
Students
may carry out their External Practicals by: A)
choosing from a series of companies or institutions provided by the subject
coordinator, or B) looking
for an alternative location that is more in line with their interests and is
not on the list provided in option A. If
two or more students choose a place from the list provided in option A, the
place will be awarded to one of the students by means of one or both of the
following strategies: - An
interview with the tutor from the company/institution or delegated person - Comparison
of the students’ academic transcripts and their grades from the first three
years.
Students who choose option B
must inform the subject coordinator or head of course as soon as possible. The
student’s proposal must receive approval from one of the academic coordinators,
without this it will not be accepted. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience |
|
26 |
0 |
26 |
Selection/assignation of an external work experience programme |
|
1 |
4 |
5 |
Work placement |
|
0 |
240 |
240 |
Report |
|
0 |
24 |
24 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Specific action plan / execution |
|
Description |
Introductory activities |
Description of the External Practicals
Explanation of the different work to be carried out
Explanation of the expected results
Remarks on attitudes and behaviours during external practicals.
|
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience |
How students will be coordinated and monitored by the internal (URV) practicals tutor and the external (company/institution) practicals tutor. |
Work placement |
300 hours of practicals at place of work or on a project in which the student carries out predetermined activities. Presentation, if necessary, of the practicals content. |
Report |
Assignment carried out by the student. |
Coordination and monitoring mechanisms |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Description
|
The
subject coordinator will inform students of the name of their practicals tutor
at the University.
The university tutor will be
responsible for managing the practicals with the collaborating company or
institution. |
Evaluation criteria and procedures |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Work placement |
|
Report by external tutor in accordance with the regulations governing External Practicals at the Faculty of Chemistry.
Report by the internal tutor. |
70%
10% |
|
Report |
|
After completing the practicals the student must submit a final report on all the aspects specified in the regulations governing External Practicals at the Faculty of Chemistry 20% |
20% |
|
Others |
|
La no presentació per part de l'alumnes dels següents documents donarà lloc a una qualificació de No Presentat: -Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química). -Valoració de les pràctiques realitzades. |
|
|
Other comments and second exam session |
This subject has only one exam session held in June. As specified in the URV'sacademic and registration regulations for bachelor's degrees, student can askfor the exam session to be brought forward to January or postponed untilSeptember. Documentsto be used: 1. Report by the external tutor (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry) 2. Practicals report by student (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry) 3. Report by the internal tutor (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry) 4. Assessmentof the practicals. In order to be assessed, students must also submit a brief report (no more than one page) inwhich they evaluate the practicals that they have undertaken and indicate theirlevel of satisfaction Levelof satisfaction: VG = very good, G =good, A = aceptable, D = completely unsatisfactory Documents1, 2 and 3 will be used for the evaluation: Reportby the external tutor.......... 70% (A1, A5, B5, B6, C6) Studentpracticals report and report by the internal tutor.... 20% and 10%, respectively(A8, C6) Students who do not presentdocuments 2 or 4 will not be graded and will be recorded as Absent. |
Basic |
|
The
information given will depend on the nature of each of the
companies/institutions at which the student carries out External Practicals. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|