IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) WORK PLACEMENT Code 13214401
Study programme
Bachelor's Degree in Biochemistry and Molecular Biology (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
12 Compulsory work placement Fourth 2Q single exam
Language
Català
Prerequisites Els estudiants només podran matricular la matèria Pràctiques Externes si prèviament han superat el 50% del total de crèdits del pla d’estudis. Los estudiantes sólo podrán matricular la materia Prácticas Externas si previamente han superado el 50% del total de créditos del plan de estudios.
Department Biochemistry and Biotechnology
Coordinator
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
E-mail santi.garcia-vallve@urv.cat
gerard.aragones@urv.cat
Lecturers
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
Web
General description and relevant information The student carries out 300 hours of external practicals at companies or institutions working in the ambit of biosciences.

Competences
Type A Code Competences Specific
 CE1 Understand and apply basic knowledge of physics, mathematics and chemistry to Biochemistry and Molecular Biology.
 CE2 Describe how living beings function at a basic biochemical, molecular and structural level.
 CE3 Have advanced knowledge of the biochemistry, kinetics, mechanisms and metabolism of enzymes.
 CE4 Understand organisms at molecular, cellular and metabolic level.
 CE5 Understand the principles, instrumentation and technical applications of Biochemistry and Molecular Biology.
 CE6 Know how to design and apply experimental laboratory protocols, especially in the ambits of biochemistry, microbiology and molecular biology, and to evaluate the risks and safety elements of these protocols.
 CE7 Know how to search for, find, analyze and interpret information in the main biological databases concerning genomics, transcriptomics, proteomics, metabolomics, taxanomics among others, and to know how to use bibliographic databases and basic bioinformatic tools.
 CE8 Analyze and interpret data and experimental results in the scientific ambit.
 CE9 Have structural and functional knowledge of the basic components and polymeric structures of molecules in living beings.
 CE10 Appreciate the complexity and diversity of organisms through the study of their molecules, cells, physiological processes, genetics and evolution.
 CE11 Appreciate the speed of potential changes in Biochemistry.
 CE12 Work in an appropriate manner in a biochemical laboratory. This includes safety, the handling and disposing of waste and the recording of activities.
 CE13 Apply molecular knowledge to the physiological interpretation of the normal or physiological functioning of the organism.
 CE14 Describe how living beings extract, transform and use the energy FROM their surroundings.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative
 CT6 Identify their learning process and their academic and professional careers
 CT7 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 CE1 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE2 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE3 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE4 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE5 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE6 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE7 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE8 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE9 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE10 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE11 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE12 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE13 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 CE14 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Identify the role they play in the group and understand the group’s objectives and tasks. (Context)
Communicate and act within the group in such a way that they facilitate cohesion and performance. (Communication)
Commit to the group’s tasks and agenda. (Commitment)
Participate in the group in a good working environment and help to solve problems. (Participation)
 CT6 Raise their academic and professional self-awareness. (Self-awareness)
Identify their own learning process. (Learning)
Analyse the working or professional environment of their field of study. (Environment)
Design academic and professional tracks. (Tracks)
 CT7 Be aware of the inequalities and the discrimination caused by gender and other factors, and understand the reasons that account for it. (Equality)
Be able to identify major environmental problems. (Environment)
Recognise and reflect on social needs and problems, and get involved in improving the community. (Social responsibility as a citizen)
Recognise the ethical and deontological concepts in their field of expertise, show an ability for criticism and dialogue, and respect the rules and regulations that members of the university community must abide by. (Ethics)
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

Students may carry out their External Practicals by:

A) choosing from a series of companies or institutions provided by the subject coordinator, or

B) looking for an alternative location that is more in line with their interests and is not on the list provided in option A.

If two or more students choose a place from the list provided in option A, the place will be awarded to one of the students by means of one or both of the following strategies:

- An interview with the tutor from the company/institution or delegated person

- Comparison of the students’ academic transcripts and their grades from the first three years.

Students who choose option B must inform the subject coordinator or head of course as soon as possible. The student’s proposal must receive approval from one of the academic coordinators, without this it will not be accepted.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
4 0 4
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE8
CE9
CE10
CE11
CE12
CE13
CE14
26 0 26
Selection/assignation of an external work experience programme
1 4 5
Work placement
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE8
CE9
CE10
CE11
CE12
CE13
CE14
CT4
CT7
0 240 240
Report
CT6
0 24 24
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Description of the External Practicals
Explanation of the different work to be carried out
Explanation of the expected results
Remarks on attitudes and behaviours during external practicals.
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience How students will be coordinated and monitored by the internal (URV) practicals tutor and the external (company/institution) practicals tutor.
Work placement 300 hours of practicals at place of work or on a project in which the student carries out predetermined activities. Presentation, if necessary, of the practicals content.
Report Assignment carried out by the student.

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

The subject coordinator will inform students of the name of their practicals tutor at the University.

The university tutor will be responsible for managing the practicals with the collaborating company or institution.


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Work placement
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE8
CE9
CE10
CE11
CE12
CE13
CE14
CT4
CT7
Report by external tutor in accordance with the regulations governing External Practicals at the Faculty of Chemistry.

Report by the internal tutor.
70%



10%
Report
CT6
After completing the practicals the student must submit a final report on all the aspects specified in the regulations governing External Practicals at the Faculty of Chemistry 20% 20%
Others

La no presentació per part de l'alumnes dels següents documents donarà lloc a una qualificació de No Presentat: -Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química). -Valoració de les pràctiques realitzades.

 
Other comments and second exam session

This subject has only one exam session held in June. As specified in the URV'sacademic and registration regulations for bachelor's degrees, student can askfor the exam session to be brought forward to January or postponed untilSeptember.

Documentsto be used:

1. Report by the external tutor (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry)

2. Practicals report by student (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry)

3. Report by the internal tutor (in accordance with the Regulations of theFaculty of Chemistry)

4. Assessmentof the practicals. In order to be assessed, students must also submit a brief report (no more than one page) inwhich they evaluate the practicals that they have undertaken and indicate theirlevel of satisfaction

Levelof satisfaction: VG = very good, G =good, A = aceptable, D = completely unsatisfactory

Documents1, 2 and 3 will be used for the evaluation:

Reportby the external tutor.......... 70% (A1, A5, B5, B6, C6)

Studentpracticals report and report by the internal tutor.... 20% and 10%, respectively(A8, C6)

Students who do not presentdocuments 2 or 4 will not be graded and will be recorded as Absent.


Sources of information

Basic

The information given will depend on the nature of each of the companies/institutions at which the student carries out External Practicals.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.