Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Dominar els conceptes i processos metabòlics que intervenen en la gestió dels nutrients en l'organisme i la seva funció. |
|
AC2 |
CE2-Integrar el coneixement de les principals vies metabòliques i dels nutrients en situacions de salut i malaltia. |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
CT3-Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4-Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Aprofundir en el coneixement de la gestió dels macronutrientes en l'organisme humà. |
AC1
|
|
|
Aprofundir en la integració de les principals vies metabòliques. |
AC2
|
|
|
Entendre les respostes de tot l'organisme a diferents situacions fisiològiques. |
|
BC3 BC4
|
|
Conèixer les metodologies d'estudi del metabolisme. |
AC1
|
|
|
Tema |
Subtema |
1.Flexibilitat i robustesa metabòlica |
|
2.Metodologies d’estudi de la integració metabòlica |
|
3.Receptors nuclears: connexió entre nutrients i metabolisme |
|
4.Ritmes circadians i integració del metabolisme |
|
5.Cascada de la MAPK com a interruptor cel•lular.
|
|
6.Instruments d’integració metabòlica: Hormones i sistema nerviós
|
|
7.Visió integrada del metabolisme dels carbohidrats.
|
|
8.Visió integrada del metabolisme dels greixos.
|
|
9.Visió integrada del metabolisme d’aminoàcids i proteïnes. |
|
10.Interaccions entre metabolisme de carbohidrats, greixos i aminoàcids. Visió integrada del metabolisme. Estat post-absortiu. Estat post-prandial |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Interpretació i discussió d'un article científic en grup. |
Atenció personalitzada |
Resolució individualitzada de dubtes i orientació |
|
Descripció |
L’atenció personalitzada es realitzarà a petició de l’alumne. Es farà presencial o per correu electrònic, segons es consideri mes oportú.
Anna Ardévol: anna.ardevol@urv.cat
Despatx 111 Departament de Bioquímica i
Biotecnologia, Campus Sescelades, Edifici N4, Tarragona
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Elaboració i respostes als exercicis |
20%
|
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves objectives de preguntes curtes. Es necesario obtener un 4/10 para superar la materia |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Keith N. Frany, METABOLIC REGULATION: A Human Perspective, 3r Ed., Wiley-Blackwell, 2010
Kenneth B. Storey, FUNCTIONAL METABOLISM: REGULATION AND ADAPTATION, , Wiley, 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|