Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Especialitat "Recerca": Analitzar les últimes tendències en la investigació en nutrició. |
|
AR3 |
Especialitat "Recerca": Aplicar l'anàlisi de dades adequat als estudis nutricionals. |
|
AR4 |
Especialitat "Recerca": Saber establir hipòtesi de treball i objectius. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Aplicar mètodes estadístics adequats a l'estudi nutricional. |
AR1 AR3 AR4
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1-Desenvolupament de la assignatura
1.2-Desenvolupament de les pràctiques
|
2. Estadistica bàsica |
2.1. Conceptes bàsics
2.2. Confirmació d'hipòtesis
2.3. Anàlisi de variança
2.4. Diferents tipus de test
2.5. Taules de contingència
|
3. Ciencies ómiques |
3.1 Genòmica
3.2 Transcriptòmica
3.3 Proteòmica
3.4 Metabolòmica
3.5 Biologia de sistemes
|
4. Metabolómica |
4.1 Introducció a la resonancia magnética nuclear i l’espectrometria de mases
4.2 Diseny experimental
4.3. Processat de dades reals: detecció de pics, alineament i tractament estadístic (métodes multivariants i univariants)
4.4. Bases de dades i identificació de metabolits
|
5. Metabolomica aplicada |
5.1 Diferenciació de cel.lules mare
5.2 Dolor neuropàtic
5.3 Diabetes i obesitat
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
0 |
0 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
8 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: objectius, metodologia docent i avaluació. |
Sessió Magistral |
Consistirà en sessions de 50 + 50 minuts (amb descans al mig) a on el professor exposarà la materia. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema. |
Treballs |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes assistiran a laboratori a on se'ls proposaran exercicis de estadistica i disseny experimental amb la plataforma de càlcul R. També se’ls introduirà en la comprensió d’articles científics de metabolómica i la seva discussió. |
Presentacions / exposicions |
|
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
En grup (3 persones): escollir un article científic que el profesor oferirà i desenvolupar-ho (25%)
Individual: programació amb R pel processat de dades metabolómiques (25%)
|
50% |
Presentacions / exposicions |
|
|
Proves de desenvolupament |
Serà de desenvolupament. En l’examen s’avaluarà la comprensió de la teoria i tindrà una part pràctica on els estudiants hauran de resoldre per escrit un cas real d’experiment metabolomic |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
- Gary J. Patti, Oscar Yanes & Gary Siuzdak,
Metabolomics: the apogee of the omics trilogy, Nature Reviews Molecular Cell
Biology 13, 263-269.
- Yates JR, Park SK, Delahunty CM, Xu T, Savas JN,
Cociorva D, Carvalho PC, Toward objective evaluation of proteomic algorithms,
Nat Methods, 2012 Apr 27;9(5):455-6.
- Schellenberger J, Que R, Fleming RM, Thiele I, Orth
JD, Feist AM, Zielinski DC, Bordbar A, Lewis NE,, Quantitative prediction of
cellular metabolism with constraint-based models: the COBRA Toolbox v2.0., Nat
Protoc., 2011 Aug 4;6(9):1290-307
- Oberhardt MA, Palsson BØ, Papin JA, Applications of
genome-scale metabolic reconstructions, Mol Syst Biol, 2009;5:320
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|