DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) SUPORT NUTRICIONAL EN SITUACIONS ESPECIALS Codi 13675224
Ensenyament
Nutrició i Metabolisme (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
BONADA SANJAUME, ANNA MARIA
Adreça electrònica jordi.salas@urv.cat
annamaria.bonada@urv.cat
Professors/es
SALAS SALVADÓ, JORGE
BONADA SANJAUME, ANNA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aplicació de les tècniques de suport nutricional artificial, nutrició enteral i nutrició parenteral, en diferents patologies i situacions clíniques. (Assignatura impartida a la URV).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  AP3 Especialitat "Nutrició Clínica": Comprendre les bases, aplicacions i fórmules utilitzades en nutrició artificial.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les tècniques de suport nutricional, les seves aplicacions, indicacions i limitacions. AP3
Incorporar els principis ètics en què es basa el suport nutricional artificial. AP3

Continguts
Tema Subtema
Tècniques de suport nutricional artificial Suplementació nutricional
Nutrició enteral
Nutrició parenteral
Guies clíniques de suport nutricional Guies ASPEN
Guies ESPEN
Suport nutricional en algunes patologies Pacient amb patologia digestiva
Pacient amb estrès metabòlic
Pacient oncològic
Altres patologies que poden cursar amb desnutrició severa
Altres aspectes del suport nutricional Sd de la renutrició


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
4 6 10
Presentacions / exposicions
6 9 15
Treballs
0 15 15
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició del contingut de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d‘un tema concret o d‘un treball (prèvia presentació escrita).
Treballs Treball que realitza l’alumne sobre un aspecte de l’assignatura.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L’estudiant a través del correu electronic podrà demanar consulta al professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valora asistència a classes magistrals. 10%
Presentacions / exposicions Presentació oral del treball realitzat. 20%
Treballs Es realitzarà un treball d’actualització o revisió d'articles. 20%
Proves objectives de preguntes curtes Es plantejara una prova de preguntes curtes i casos clínics per resoldre. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es obligatoria l'assistència a classe.

A criteri del professor responsable, ocasionalment es pot canviar el sistema d'avaluació.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

Anualment es donarà bibliografia actualitzada a l'inici del curs.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana que els alumnes tinguin coneixements bàsics de suport nutricional (valoració de l’estat nutricional i tècniques de suport nutricional).
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent