Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2-Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC7 |
CT7-Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
|
AC1 AC2 AC3 AC6 AC8 AC9
|
BC2 BC7
|
|
Conèixer els aspectes de la química organometálica necessaris per a la catálisis homogènia, com ara els tipus d'enllaç metall de transició-lligant orgànic i a la reactivitat dels compostos organometálicos implicada en els cicles catalítics. |
|
|
|
Conèixer els processos més importants de catálisis homogènia: hidrogenació, carbonilació, formació d'enllaços C-C i C-heteroàtom, oxidació, els mètodes de recuperació del catalitzador i la seva importància en la sostenibilitat. |
|
|
|
Dissenyar i preparar el tipus de catalitzador més adequat per a cada procés. |
|
|
|
tema |
Subtema |
1.Propietats i aplicacions dels compostos organometàlics. |
|
2.Compostos organometàlics amb enllaç sigma M-C. |
|
3.Ligands pi-dadors i pi-acceptors neutres. |
|
4.Reaccions d'addició oxidant i eliminació reductora. |
|
5.Reaccions d'inserció i eliminació. |
|
6.Conceptes de catàlisi homogènia. Cicles catalítics. |
|
7.Isomerització. Síntesi de Mentol: procés Takasago. |
|
8.Hidrogenació de C=C, C=N, C=O. |
|
9.Reaccions de formació d'enllaç C-C: Substitucions alíliques, Heck, Suzuki i reaccions relacionades.
|
|
10.Reaccions de carbonilació: Carbonilació de metanol i acetat de metil. |
|
11.Hidroformilació. Lligands fosforats. Aplicacions: Dissolvents, plastificants i intermedis.
|
|
12.Reaccions de metàtesi. Catalitzadors de diferents generacions.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Ampliació i relació dels continguts teòrics donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
|
|
descripción |
Adreça electrònica del professorat:
-Dra. Carmen Claver: carmen.claver@urv.cat
-Dr. Kilian Muñiz: kmuniz@iciq.es |
|
|
descripción |
Peso |
Proves de desenvolupament |
Prova escrita
|
75% |
Otros |
Participació |
25% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
P.W.N.M. van Leeuwen, Homogeneus Catalysis, Understanging the Art, Ed. Kluver, 2004, Dordrecht
|
La resta de bibliografia bàsica s'indicarà una vegada comenci el curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|