IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) QUÍMICA SOSTENIBLE: UNA APROXIMACIÓ CATALÍTICA Code 13685210
Study programme
Síntesi, Catàlisi i Disseny Molecular (2013)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
4.5 Optativa Juny, Jul., Set.
Teaching
Department Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinator
KLEIJ ,-, ARJAN WILLEM
PAMIES OLLÉ, OSCAR
E-mail oscar.pamies@urv.cat
Lecturers
PAMIES OLLÉ, OSCAR
Web
General description and relevant information Aprendre els aspectes relacionats amb el disseny de nous catalitzadors per poder obtenir catalitzadors homogenis reutilitzables mitjançant processos de heterogeneització. S'intensifica en la recerca de catalitzadors més selectius i reutilitzables.

Competències
Type A Code Competences Specific
  Comú
  AC2 CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi
  AC3 CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi
Type B Code Competences Transversal
  Comú
Type C Code Competences Nuclear

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
Conèixer els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors AC2
AC3
Dissenyar procediments d'ancoratge i recuperació de catalitzadors. AC2
AC3
Adquirir la capacitat de treballar sobre sistemes multimoleculares. AC2
AC3
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i il · lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, llegendes ...
Entendre i expressar-se de forma oral i escrita en anglès en el llenguatge tècnic.
Avaluar críticament una informació i incorpora-a la pròpia base de coneixements.

Continguts
Topic Sub-topic
1. Catàlisi organometàl•lica en fase aquosa
2. Sistemes micel•lars
3. Sistemes de dues fases orgànics-orgànics
4. Catàlisi en líquid iònic (sals foses) fase organometàl•lica
5. Catalitzadors suportats per enllaç covalent
6. Catalitzadors immobilitzats per intercanvi iònic i adsorció
7. Catàlisi organometàl•lica en fluids supercrítics
8. Activació de petites molècules i Renovables
9. Catàlisi biomimètica
10. Biocatàlisi
11. Química en flux continu
12. Catàlisi Industrial i Gestió de Residus

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
30 15 45
Presentacions / exposicions
10 10 20
Seminaris
2 6 8
 
Atenció personalitzada
34.5 0 34.5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Seminaris Ampliació i relació dels continguts teòrics donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Atenció personalitzada Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Description
Correu electrònic: -Dra. Elena Fernández: mariaelena.fernandez@urv.cat -Dr. Kilian Muñiz: kmuniz@iciq.es http://www.iciq.es/portal/924/default.aspx

Avaluació
  Description Weight
Presentacions / exposicions Sistema d'avaluació continuada (assistència regular, participació, treballs i presentacions i proves). 100%
Others

Participació activa a classe.

 
Other comments and second exam session

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica M.Müller, et al. , Stud. Surf. Sci. Cat. Part 78: Heterogeneous Catalysis and Fine Chemiscals III, 107, Elsevier (1993), 1993
U. Nagel, et al., J. Chem. Soc., Chem. Commun., 1098, , 1986
B. F. G. Johnson, et al., Chem. Commun., 1167 , , 1999
X. G. Zhou, et al. , Chem. Commun., 1789, , 1999
Baleizao, C.; Corma, A.; Garcia, H.; Leyva, A., J. Org. Chem. 69, 439–446., , 2004
B.List, R. A.Lerner, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 122, 2395., , 2000
K.Sakthivel, W. Notz, T.Bui, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 123, 5260., , 2001
A.Cordova, I.Ibrahem , J.Casas , H.Sundn, M. Engqvist, E.Reyes, Chem. Eur. J., 11, 4772, , 2005
A.Cordova, W.Notz, C.F.Barbas III, Chem. Commun., 3024, , 2002
M.L. Cano, F.L. Cozens, V. FornÈs, H. GarcÌa and J.C. Scaiano,, "Intrazeolite Photochemistry. 12. Ship-in-Bottle Synthesis and Control of the Photophysical Properties of 9-(4-Methoxyphenyl)xanthenium Ion Imprisoned into Large Pore Zeolites" J. Phys. Che, , 1996
P. Wasserscheid, W. Keim, Angew. , Chem. Int. Ed. Engl., 39, 3772. , , 2000
, Technology: L. Chen, Chem. Soc. Rev., 40, 2922., , 2011
, Pure Appl. Chem., 63, 1227, , 1991
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, Acc. Chem. Res., 38, 351., , 2005
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, F. D. Toste, J. Am. Chem. Soc., 133, 7358, , 2011
Shriver, D.F.; Atkins, P.W., "Chapter 19, Bioinorganic chemistry". Inorganic chemistry (3rd. ed.), Oxford University Press, 1999
T. R. Ward, Chem. Eur. J., 11, 3798, , 2005
T. Ward, Acc. Chem. Res.44, 47, , 2011
M. T. Reetz, Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A., 101, 5716 , , 2004
F. H. Arnold, Current Opinion in Chemical Biology, 15, 201, , 2011
F. H. Arnold, Nature Reviews Molecular Cell Biology, 12, 866, , 2009
F. H. Arnold, Trends Biochem. Sci., 26, 100, , 2001
A. Berry, Cell. Mol. Life Sci., 61, 3034, , 2004
M. T. Reetz, ChemBioChem , 9, 1797, , 2008
M. T. Reetz, J. Am. Chem. Soc., 131, 7334, , 2009
M. T. Reetz, Nat. Chem., 3, 738, , 2011
F. H. Arnold, Science, 339, 307, , 2013

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.