Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC4 |
CE4-Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular |
|
AC10 |
CE10-Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2-Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC7 |
CT7-Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
Elaborar una estratègia per abordar l'estudi teòric estructural o de reactivitat mitjançant les eines adequades de la química computacional.
|
AC4 AC10
|
BC2 BC7
|
|
Usar els algorismes d'estudi de les superfícies d'energia potencial.
|
AC4
|
|
|
Conèixer els mètodes de dinàmica molecular.
|
AC4
|
|
|
Conèixer els mètodes teòrics d'estudi de superfícies i de materials sòlids.
|
AC10
|
|
|
Usar els models d'anàlisi i càlcul de propietats de molècules i de materials. |
AC4
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Relacions estructura-activitat. Descriptors. Relacions quantitatives (QSAR) i altres relacions lineals. 3D-QSAR, mètode CoMFA (Comparative Field Analysis). Data mining.
|
|
2. Superfícies de potencial. Punts estacionaris. Localització de mínims i estats de transició. Anàlisi conformacional. Tècniques de mostreig. |
|
3. Tècniques de simulació. L'energia de la Mecànica Molecular (MM). Dinàmica molecular clàssica i ab initio. Mètode Monte-Carlo. |
|
4. Mètodes periòdics. |
|
5. Anàlisis cinètic de la reacció. Anàlisis Microkinetic. Enfocament a la cinètica Monte Carlo. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presentació de la matèria.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions pràctiques d'utilització del programari del camp i utilització autònoma del programari del camp.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici.
|
Atenció personalitzada |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Description |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.
Concertar cita via e-mail:
Jordi J. Carbó: j.carbo@urv.cat
Nuria López: nlopez@iciq.es
Josep Manel Ricart: josep.ricart@urv.cat |
|
|
Description |
Weight |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicacions pràctiques del programari de QTC
|
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
- Prova objectiva de preguntes curtes.
- Presentació /exposició /discussió de casos tipus |
50% |
Others |
Participació activa a classe |
|
|
Other comments and second exam session |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. C. Cramer, Essentials of Computational Chemistry. Theories and Models, ,
F. Jensen, Introduction to Computational Chemistry, ,
A. R. Leach, Molecular Modelling: Principles and Applications, ,
J. Andrés, J. Beltrán, editores, Química Teórica y Computacional, Publicacions de la Universitat Jaume I, 2000
R.A. van Santen, M. Neurock, Molecular Heterogeneous Catalysis, Wiley-Vch, 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|