Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Valorar l'envelliment fisiològic i diferenciarlo de la patologia. |
|
AC2 |
Analitzar les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Diferenciar els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
AC5 |
Analitzar i orientar les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
AC6 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AC7 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AC8 |
Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador. |
|
AC9 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AC10 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals del àmbit. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Procediments |
Es farà una selecció de l'estudiant en funció del seva formació i preferències. S'adjudicarà el centre i tutor extern en funció de la nota d'expedient de l'alumne. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
1 |
2 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
1 |
1 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
1 |
0 |
1 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
1 |
5 |
6 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
2 |
0 |
2 |
Treballs de pràctiques externes |
0 |
15 |
15 |
|
Estada de pràctiques |
180 |
0 |
180 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del tutor de pràctiques |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Depenent la qualificació de l'alumne s'assiganrà el lloc de pràctiques |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Full d'avaluació de pràctiques externes pel tutor del centre, Memòria pràctiques externes i auotavaluació alumne
|
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Execució de les pràctiques, relació amb el tutor de pràctiques i tutor de la universitat: integració en l'àmbit professional en centres assistencials, residencials, o de salut pública realitzant un total de 180 h presencials equivalents. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Pràctiques clíniques |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada correu electrònic.
Tutoria presencial inicial o abans d'assignar tutors |
Treballs de pràctiques externes |
Memòria escrita de les pràctiques externes realitzades |
Estada de pràctiques |
180 hores de pràctica Assistencial relacionada amb l'àmbit de l'envelliment.
S'avaluarà el nivell de coneixements, la relació amb el pacient, la integració en l'equip assistencial i participació, i l'assistència i puntualitat |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Per tal de resoldre dubtes cal contactar via moodle amb Rosa M Valls o a través del correu electrònic: rosamaria.valls@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs de pràctiques externes |
Memòria escrita de les pràctiques externes realitzades al centre assistencial (equivalent al 40% del total de la nota). Aquesta memòria és avaluada pel tutor de la URV o tutor extern del centre assistencial |
40% |
Estada de pràctiques |
Realització de les 180 h de pràctiques externes que seran avaluades pel tutor extern del centre de pràctiques. El tutor a través de la rúbrica d'avaluació, valorarà les competències, habilitats i actituds desenvolupades i/o adquirides durant les pràctiques. |
50% |
Altres |
Autoavaluació alumne (autoinforme de l'alumne de les pràctiques externes realitzades) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les pràctiques es comencen a realitzar a partir del 2n quadrimestre i és de convocatòria única.
|
Bàsica |
Watchtel Tom J. , Marsha D, Guia Práctica para la asistencia del paciente geriátrico, Ultima Edición, Esselvier
Rodríguez García R., Lazcano G., Práctica de la geriatría , Ultima Edición, McGraw-Hill Interamericana
Bermejo García, Lourdes, Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores : guía de buenas prácticas , Ultima Edición, Médica Panamericana
Abizanda Soler P. ; Romero Rizos L. , Medicina geriátrica : una aproximación basada en problemPedro Abizanda Soler ; [colaboradores:]as , Ultima Edición, Barcelona : Elsevier
Farley, Alistair, The physiological effects of ageing : implications for nursing practice, Ultima Edicion, Chichester, West Sussex, U.K. : John Wiley & S
|
|
Complementària |
, , ,
Millán Calenti, José C., Gerontología y geriatría : valoración e intervención, Ultima Edición, Médica Panamericana
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ENVELLIMENT SALUDABLE: NUTRICIÓ I ACTIVITAT FÍSICA/14625112 | MODELS D'ATENCIÓ I ASSISTÈNCIA PRÀCTICA EN LA GENT GRAN/14625113 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
VALORACIÓ DE LES PERSONES GRANS/14625107 | FARMACOLOGIA EN LA GENT GRAN/14625105 | HETEROGENEÏTAT DE L'ENVELLIMENT: EL PACIENT GERIÀTRIC. SÍNDROMES GERIÀTRICS/14625101 | DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS D'ENVELLIR/14625103 | FISIOTERÀPIA I REHABILITACIÓ A L'ENVELLIMENT/14625104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|