DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) NEUROBIOLOGIA I NEUROFISIOLOGIA Codi 14635101
Ensenyament
Ciències del Sistema Nerviós (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Obligatòria Primer 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
SUREDA BATLLE, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica francesc.sureda@urv.cat
manuel.santafe@urv.cat
Professors/es
SUREDA BATLLE, FRANCESC XAVIER
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós
 A5 Manejar la bibliografia científica i específicament en l’àmbit de la neurociència
 A6 Elaborar un projecte d’investigació o assaig clínic
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
 CT6 Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures del sistema nerviós
 A5 Gestionar la bibliografia científica i específicament en l'àmbit de la neurociència
 A6 Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures implicades en el control motor normal y patològic
 CT2 Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
 CT3 Integrar diverses teories o models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les necessitats professionals pròpies
 CT7 Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
 CT6 Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
Valorar i jerarquitzar les necessitades i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
1 0 1
Resolució de problemes, exercicis
A1
A5
A6
CT1
CT2
CT3
0 25 25
Fòrums de debat
A1
A5
A6
CT1
CT2
0 25 25
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A1
A5
A6
CT1
CT2
CT3
CT7
CT6
0 86 86
Atenció personalitzada
CT2
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
A1
CT1
CT3
0 5 5
Proves pràctiques
A1
A5
A6
CT2
CT7
CT6
0 5 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Resolució de problemes, exercicis
Fòrums de debat
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de tipus test
A1
CT1
CT3
50
Proves pràctiques
A1
A5
A6
CT2
CT7
CT6
50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica JG Nicholls, AR Martin, PA Fuchs, DA Brown, ME Diamond, DA Weisblat, From Neuron to Brain, 5, Sinauer Associates, Inc.2012
Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell, Steven A. Siegelbaum, A. J. Hudspeth. , Principles of Neuron Science. , 5, McGraw-Hill/Appleton & Lange; 2012
Virginia Pickel, Menahem Segal, The synapse: structure and function, 1, Academic Press; 2013

Complementària , http://escuela.med.puc.cl/paginas/Cursos/segundo/histologia/HistologiaWeb/IndiceNervioso.html , ,
, http://www.bms.ed.ac.uk/research/others/smaciver/Cyto-Topics/dendritic_spines.htm, ,
, http://www.med.nus.edu.sg/ant/histonet/txt/menu/nervmenu.html , ,
Southern Oregon Video Enterprises, Inc, http://www.soveinc.com/ , ,
, http://psych.hanover.edu/Krantz/neural/actionpotential.html, ,
, http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/S/Synapses.html, ,
, http://hsc.uwe.ac.uk/synapses_neuro, ,
George J Siegel, Bernard W Agranoff, R Wayne Albers, Stephen K Fisher, Michael D Uhler, Basic Neurochemistry, 6, Lippincott-Raven; 1999.
, http://themedicalbiochemistrypage.org/, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/agpcrPathway.asp, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent