Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Comprendre en profunditat els principis bàsics en que es fonamenta la neurotoxicologia i la psicofarmacologia
Desenvolupar les bases per comprendre els mecanismes d’acció de les substàncies neurotòxiques (tòxics ambientals, drogues d’abús y fàrmacs)
Comprendre i definir els sistemes neurals i estructures implicades en la conducta normal y patològica
Identificar els factors biològics i ambientals que incrementen la vulnerabilitat dels subjectes als neurotòxics
Comprendre les diferències biològiques i psicològiques al llarg del cicle vital
| | CT2 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
| | CT3 |
Jutjar els riscos derivats de l’exposició de neurotòxics i psicofàrmacs. Ser capaços d’identificar els factors ambientals susceptibles d’alterar la conducta de l’organisme, i valorar els riscos derivats de l’exposició a substàncies neuroactives (neurotòxics i psicofàrmacs)
| | CT7 |
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
Proposar noves idees, oportunitats o solucions a problemes i / o processos coneguts
| | CT4 |
Mostrar respecte pels drets fonamentals i de igualtat entre homes i dones
Col·laborar activament en la planificació del treball en equip, la distribució de les tasques i els terminis requerits
| | CT5 |
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i registre adequat, i il·lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes, etc)
Utilitzar software per comunicació en línia: eines interactives (web, Moodle, blocs), correu electrònic, foros, xat, videoconferències, eines de treball col·laboratiu, etc. Utilitzar les TIC de forma habitual i saber adaptar-les a les seves necessitats
| | CT6 |
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i registre adequat, i il·lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes, etc)
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
0º Bloque Introducción |
Introducción en la selección psicogenética y el estudio de la vulnerabilidad diferencial. |
1º Bloque Investigación en diferencias individuales a trastornos neuropsiquiátricos |
1. Factores ambientales y genéticos que afectan a la vulnerabilidad diferencial
2. Diferencias individuales en la sensibilidad a psicopatologías y neurotóxicos
3. Técnicas y Métodos de estudio en vulnerabilidad y diferencias individuales en animales de investigación
4. Tarea 1 modelos animales de vulnerabilidad a psicopatología.
|
2º Bloque Vulnerabilidad diferencial a sustancias neuroactivas |
5. Factores ambientales que afectan a la vulnerabilidad a sustancias neuroactivas
6. Diferencias individuales en la sensibilidad a sustancias neuroactivas
7. Tarea 2 sobre los Efectos diferenciales de las sustancias neuroactivas en vulnerabilidad a la psicopatología.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
15 |
45 |
60 |
Treballs |
|
10 |
24 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Planificación de la asignatura y conceptos generales |
Sessió Magistral |
Material on-line |
Treballs |
Será imprescindible leer los dos artículos de referencia básica para cada uno de los bloques y se evaluarán mediante las respuestas a las preguntas planteadas en cada bloque de cada una de las referencias básicas (teniendo en cuenta los plazos de entrega). Las respuestas se entregarán a través de una herramienta de TAREA activada en la web ct. |
Atenció personalitzada |
Mediante correo electrónico o durante las sesiones presenciales |
Descripció |
Mediante correo electrónico o durante las sesiones presenciales |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Será imprescindible leer los dos artículos de referencia básica para cada uno de los bloques y se evaluarán mediante las respuestas a las preguntas planteadas en cada bloque de cada una de las referencias básicas (teniendo en cuenta los plazos de entrega). Las respuestas se entregarán a través de una herramienta de TAREA activada en la web ct. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
Giovanoli y cols., (2013) Stress in puberty unmasks latent
neuropathological consequences of prenatal inmune activation in mice. Science,
339, 1095-1099 Moreno y cols., (2012) Poor inhibitory control and
neurochemical differences in high compulsive drinkers rats selected by
schedule-induced polydipsia. Psychopharmacology,
219, 661-672 Moreno y cols (2012) Impulsivity differences in recreational cannabis users and binge
drinkers in a University population.
Drug and Alcohol Dependence, 124,
355- 362 Nikolova y cols., (2015) Divergent responses of the amygdala
and ventral striatum predict stress-related problem drinking in young adults:
possible differential markers of affective and impulsive pathway of risk for
alcohol use disorder. Molecular psychiatry, doi:10.1038/mp.2015.85 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|