Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Comprendre en profunditat els principis bàsics en que es fonamenta la neurotoxicologia i la psicofarmacologia
Desenvolupar les bases per comprendre els mecanismes d’acció de les substàncies neurotòxiques (tòxics ambientals, drogues d’abús y fàrmacs)
Comprendre i definir els sistemes neurals i estructures implicades en la conducta normal y patològica
Identificar els factors biològics i ambientals que incrementen la vulnerabilitat dels subjectes als neurotòxics
Comprendre les diferències biològiques i psicològiques al llarg del cicle vital
| | CT2 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
| | CT3 |
Jutjar els riscos derivats de l’exposició de neurotòxics i psicofàrmacs. Ser capaços d’identificar els factors ambientals susceptibles d’alterar la conducta de l’organisme, i valorar els riscos derivats de l’exposició a substàncies neuroactives (neurotòxics i psicofàrmacs)
| | CT7 |
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
Proposar noves idees, oportunitats o solucions a problemes i / o processos coneguts
| | CT4 |
Mostrar respecte pels drets fonamentals i de igualtat entre homes i dones
Col·laborar activament en la planificació del treball en equip, la distribució de les tasques i els terminis requerits
| | CT5 |
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i registre adequat, i il·lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes, etc)
Utilitzar software per comunicació en línia: eines interactives (web, Moodle, blocs), correu electrònic, foros, xat, videoconferències, eines de treball col·laboratiu, etc. Utilitzar les TIC de forma habitual i saber adaptar-les a les seves necessitats
| | CT6 |
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i registre adequat, i il·lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes, etc)
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloque 1: Evaluación de la conducta neonatal
|
1.1. La escala NBAS (Brazelton)
1.2. La evaluación del efecto de factores de riesgo prenatales y perinatales sobre la conducta neonatal
|
Bloque 2: Evaluación del neurodesarrollo y capacidad intelectual
|
2.1. Las principales escalas en la primera infancia
2.2. Las escalas de inteligencia según periodo evolutivo
2.2. Estudios que evalúan el efecto de factores de riesgo sobre el neurodesarrollo |
Bloque 3: Evaluación de las funciones neuropsicológicas según etapas evolutivas
|
3.1. Funciones ejecutivas
3.2. Otras funciones: Lenguaje, memoria, aprendizaje |
Bloque 4: Evaluación de problemas psicológicos en las etapas infantil y juvenil
|
4.1. Escalas generales
4, 2. Escalas específicas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
33 |
40 |
Sessió Magistral |
|
12 |
35 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicación de la asignatura online, evaluación y presentación de las docentes |
Resolució de problemes, exercicis |
Realización de tareas solicitadas por los docentes en relación al contenido online que se va presentando. |
Sessió Magistral |
Para cada bloque, las profesores dejan material online que debe ser revisado y estudiado.
La realización de tareas solicitadas por los docentes también está relacionado con este contenido. |
Atenció personalitzada |
Resolver dudas |
Descripció |
La atención personalizada se realizará online a través del correo electrónico, forums o cualquier otro canal que el alumno necesite |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Se presentaran online tareas para cada bloque que el alumno debe realizar en un límite de tiempo |
50 |
Sessió Magistral |
|
Se presentaran online tareas para cada bloque que el alumno debe realizar en un límite de tiempo |
50 |
Atenció personalitzada |
|
Atender y resolver dudas |
0 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Se evaluaran 4 tareas correspondientes a los 4 bloques: Tarea Bloque I: 30% Tarea Bloque II: 30% Tarea Bloque III: 20% Tarea Bloque IV: 20% |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|