DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PUNCIÓ SECA EN SITUACIONS D'ESPASTICITAT Codi 14635216
Ensenyament
Ciències del Sistema Nerviós (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Adreça electrònica manuel.santafe@urv.cat
Professors/es
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús

Continguts
Tema Subtema
Introducción a la técnica. Diferencias y similitudes respecto a la punción seca para el tratamiento de los puntos gatillo miofasciales.

Orientaciones prácticas para la aplicación de la técnica
Procedimiento de aplicación de la técnica
Pauta de aplicación
Efectos terapéuticos de la técnica

Indicaciones
Contraindicaciones
Criterios diagnósticos esenciales y confirmatorios




Hipótesis y fundamentos de la técnica

Reprogramación y/o modificación de la información aferente
Neuromodulación del SNC en diferentes niveles
Loci activos como responsables de adaptaciones del tejido blando y posteriores cambios en el SNC

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT1
1 0 1
Pràctiques clíniques
CT1
CT7
CT4
20 0 20
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
CT7
CT4
0 70 70
Atenció personalitzada
CT1
2 2 4
 
Proves pràctiques
CT1
CT7
CT4
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a la metodologia i fonts documentals de l'assignatura
Pràctiques clíniques Pràctiques realitzades en situació clínica real
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Treball en grup sobre casos clínics
Atenció personalitzada Tutories reals o per mitjans virtuals

Atenció personalitzada
Descripció
Tutories reals o per mitjans virtuals

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
CT7
CT4
Segons rúbrica 60
Proves pràctiques
CT1
CT7
CT4
segons rúbrica 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Simons DG, Travell JG, Simons LS, Dolor y disfunción miofascial. El manual de los puntos gatillo. Mitad superior del cuerpo. 2 ed., 2, Editorial Médica Panamericana
Barner MP Johnson GR, Upper motor neurone syndrome and spasticity: Clinical management and neurophysiology, , Cambridge University Press
, , ,

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
per cursar aquesta assignatura s'ha de haver cursat una formació avançada en punció seca dels PGM
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent