Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | A10 |
Entén les implicacions socials i econòmiques del mercat de treball i les diferències existents en els diversos col•lectius de treballadors
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Coneix les aportacions de la ciència econòmica en l’estudi del mercat de treball
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
I INTRODUCCIÓ |
1. El mercat de treball: descripció i enfocs analítics alternatius |
II L’OFERTA DE TREBALL |
2. La teoria de l’oferta de treball a curt plaç
3. L’oferta de treball en el llarg plaç (I): la dimensió de la població en edat de treballar
4. L’oferta de treball en el llarg plaç (II): la qualificació de l’oferta de treball
|
III LA DEMANDA DE TREBALL |
5. La demanda de treball: els processos de generació de llocs de treball
|
IV L’EQUILIBRI DEL MERCAT I ELS SALARIS |
6. La determinació dels salaris i l’ocupació
7. Els costos laborals unitaris
|
V DESEQUILIBRIS EN EL MERCAT DE TREBALL |
8. Les teories explicatives de l’atur |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
24 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. Presentació de les principals bases de dades que s'utilitzaran all larg del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Aquesta es farà dins el horari regular de l'assignatura, en moments que el professor indicarà (10 primers minuts de la classe)
Fora del horari de l'assignatura es farà atenció personalitzada al despatx del professor o via mail.
Es concretarà l'horari a petició del estudiant via mail. |
Descripció |
Aquesta es farà dins el horari regular de l'assignatura, en moments que el professor indicarà (10 primers minuts de la classe)
Fora del horari de l'assignatura es farà atenció personalitzada al despatx del professor o via mail.
Es concretarà l'horari a petició del estudiant via mail. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Dues proves a l'aula de informàtica amb un pes del 25% de la nota final cadascuna d'elles.
Buscar informació, analitzar, sistematizar i resoldre problemes similars als fets a les classes de pràctiques. |
25%
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova de la part teòrica de l'assignatura en format tipus test al final del curs. |
50% de la nota |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La primera convocatòria es farà mitjançant avaluació continuada. Les dues proves pràctiques faran mitjana entre elles. Caldrà haver tret una nota mínima de 4 a cadascuna de les dues parts (teòrica i pràctica) per poder fer mitjana entre elles. La segona convocatòria s'avaluarà a partir d'un examen escrit amb una part del contingut teòric de l'assignatura (50% de la nota) i una part d'exercicis referents a la part pràctica de l'assignatura (50% de la nota). Si l'alumne té superada alguna de les parts (teòrica o pràctica) en l'avaluació continuada sols cal que s'examini de la part no superada. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
-Borjas, George J. Labor economics. Sixth edition, McGraw Hill, 2013. - Ehrenberg, Ronald i Smith, Robert. Modern Labor Economics: Theory and Public Policy. 7ª ed. Reading: Addison-Wesley, 2000 - Mcconnell, Campbell,Brue, Stanley i Macpherson, David A. Economía Laboral. Séptima edición. Madrid: McGraw Hill, 2007. -Recio, Albert. Trabajo, Personas y Mercados. Manual de Economía Laboral. Barcelona-Madrid: Icaria-Fuhem, 1997. -Ruesga, Santos [dir.]. Economía delTrabajo y Política Laboral. Madrid: Pirámide, 2002 |
Complementària |
|
-Toharia, Luis [dir.]. El mercado de trabajo en España. Madrid:
McGraw Hill, 1998. - Fina, Lluís. El Reto del Empleo. Madrid: McGraw Hill,
2001. |
Assignatures que en continuen el temari |
MERCAT DE TREBALL APLICAT/15204102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL/15204116 | ECONOMIA/15204002 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència a classe. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|