Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A11 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció i conceptes bàsics |
1. De la societat de comunicació de masses a la societat-xarxa: continuïtats i transformacions.
2. Els mitjans de comunicació i la construcció social de la realitat
3. Mitjans, "social media" i control social |
2. Els emissors |
2.1 El sector mediàtic a Espanya i Catalunya: estructura i finançament.
2.2. Com es produeix l'actualitat periodística? Rutines i agenda.
2.3. Les fonts d'informació: el paper dels gabinets i de les agències. |
3. El suports o canals |
3.1. La premsa en paper: característiques, condicionants, potencialitats. Models de premsa.
3.2. La ràdio: característiques, condicionants, potencialitats. Models d'emissores de ràdio.
3.3 La televisió: característiques, condicionants, potencialitats. Models de televisió.
3.4. Internet, nous mitjans i xarxes socials. |
4. Els missatges. Models, gèneres i formats |
4.1. Els gèneres periodístics en premsa, ràdio i televisió.
4.2. Normes professionals: el codi deontològic i el Consell de la Informació de Catalunya.
4.3. Els gèneres de programes i formats audiovisuals.
4.4. Programació i graelles.
4.5. La publicitat i el patrocini.
|
5. Representació mediàtica i conflicte social |
5.1. El poder de la representació mediàtica
5.2. Tipus de distorsió representacional: infrarepresentació, biaix representacional, estereotip. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Treballs |
|
25 |
49 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut, desplegament i avaluació de l'assignatura, amb la realització d'alguna activitat. |
Sessió Magistral |
Sessions presencials mitjançant les quals el professor desenvoluparà el temari. |
Treballs |
Exercicis pràctics, treball de curs i una prova de lectura. |
Atenció personalitzada |
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment i avaluació dels treballs de l'alumne. |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades a petició de l'alumnat. Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment dels treballs de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració de les pràctiques plantejades pel professor:
1.-Assistència i participació a classe. 10%
2.-Presentació per grups del treball d'analitzar un diari.-....................... 15%
3.- Nota de Premsa........................ 10%
4.- Compareixença Plató TV .....................................................45% |
80% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen de coneixements (continguts impartits a les classes magistrals i lectures de reforç). |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura en avaluació continuada caldrà aprovar per separat cada un dels següents blocs: pràctiques, i examen de coneixements. L'alumnat que no superi alguna de les parts de l'avaluació continuada l'haurà de superar en segona convocatòria. En segona convocatòria es farà mitjana ponderada de tots els blocs avaluatoris. |
Bàsica |
|
Es proporcionaran a principis de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|