Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A12 |
Genèric
| | A16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | A17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El com i el per què de la psicologia social |
|
2. La identitat (el self) |
|
3. La interacció social |
|
4. Naturalesa i organització de les actituds |
|
5. Influència, conformitat i obediència |
|
6. Grups, moviments col·lectius i institucions socials |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
52 |
0 |
52 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
25 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
1 |
25 |
26 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
|
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, del treball de seminaris, que es farà en grups de treball |
Atenció personalitzada |
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l’alumnat a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via mail. |
Treballs |
Elaboració i presentació d'un treball amb les activitats de grup realitzades als seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar els seminaris. |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l'alumnat a través de l'aula, del moodle i/o del mail. També es pot fer al despatx, concertant prèviament via mail, una tutoria amb la professora.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, sobre el treball realitzat a seminaris, que es farà en grups de treball |
25% |
Treballs |
|
Elaboració i presentació d'un treball amb les activitats de grup realitzades als seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar els seminaris. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. L'avaluació final, o recuperació, consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica i en l'exposició oral individual d'un treball també individual per a la part de seminaris. D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. . |
Bàsica |
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
Gil-Juárez, A., Trans*exualidades. Acompañamiento, factores de salud y recursos educativos. ISSN: 2014-3567, History, 5(2), pp. 195-199, https://doi.org/10.17583/hse.2016.2122
Gil-Juárez, A.; Feliu, J.; Vitores, A., Mutable Technology, Immutable Gender: Qualifying the 'Co-construction of Gender and Technology' Approach, Women's Studies International Forum, 66, pp. 56-62., https://doi.org/10.1016/j.wsif.2017.11.014
Gil-Juárez, A.; Feliu, J., And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona . En Cultures of Computer Game Concerns, transcript . ISBN: 978-3-8376-3934-6 . And Yet Children Play, Berlin
|
CASOS PRÀCTICS Gil-Juárez, A.; Feliu, J.; Vitores, A.; (2018). Mutable Technology, Immutable Gender: Qualifying the 'Co-construction of Gender and Technology' Approach. Women's Studies International Forum, 66, pp. 56 - 62 . https://doi.org/10.1016/j.wsif.2017.11.014 . ISSN: 0277-5395 Gil-Juárez, A.; Feliu, J. (2018). And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona . En Cultures of Computer Game Concerns . (pp. 247 - 264) . transcript . ISBN: 978-3-8376-3934-6 . And Yet Children Play (https://books.google.es/books?id=L41aDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ca&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q=and%20yet%20children%20play&f=false) Gil-Juárez, A. (2016). Trans*exualidade?. Acompañamiento, factores de salud y recursos educativos. [Review of the book]. Social and Education History , 5(2), pp. 195 - 199 . https://doi.org/10.17583/hse.2016.2122 . ISSN: 2014-3567 |
Complementària |
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|