DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) PSICOLOGIA SOCIAL Código 15224004
Titulación
Grau de Treball Social (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
GIL JUÁREZ, ADRIANA
Correo-e adriana.gil@urv.cat
Profesores/as
GIL JUÁREZ, ADRIANA
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i pràctics per comprendre com els processos psicològics estan construïts socialment. L’estudiant aprendrà que allò psicològic i allò social són indissociables i aprendrà a utilitzar les situacions com a marc d’anàlisi dels processos psicològics.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida.
 A9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 A12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 A16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
 A17 Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball
 B7 Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Genèric
 A9 Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
 A12 Genèric
 A16 Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
 A17 Genèric
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Genèric
 B3 Genèric
 B4 Genèric
 B7 Genèric
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. El com i el per què de la psicologia social
2. La identitat (el self)
3. La interacció social

4. Naturalesa i organització de les actituds
5. Influència, conformitat i obediència
6. Grups, moviments col·lectius i institucions socials

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A9
A16
52 0 52
Presentacions / exposicions
A9
A16
1 25 26
Atenció personalitzada
A9
A16
2 0 2
Treballs
A9
A16
1 25 26
 
Proves objectives de tipus test
A9
A16
2 40 42
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
Sessió Magistral Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics
Presentacions / exposicions Exposició oral, del treball de seminaris, que es farà en grups de treball
Atenció personalitzada La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l’alumnat a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via mail.
Treballs Elaboració i presentació d'un treball amb les activitats de grup realitzades als seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar els seminaris.

Atenció personalitzada
descripción
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l'alumnat a través de l'aula, del moodle i/o del mail. També es pot fer al despatx, concertant prèviament via mail, una tutoria amb la professora.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A9
A16
Exposició oral, sobre el treball realitzat a seminaris, que es farà en grups de treball 25%
Treballs
A9
A16
Elaboració i presentació d'un treball amb les activitats de grup realitzades als seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar els seminaris. 25%
Proves objectives de tipus test
A9
A16
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final.

L'avaluació final, o recuperació, consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica i en l'exposició oral individual d'un treball també individual per a la part de seminaris.

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

.


Fonts d'informació

Bàsica Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
Gil-Juárez, A., Trans*exualidades. Acompañamiento, factores de salud y recursos educativos. ISSN: 2014-3567, History, 5(2), pp. 195-199, https://doi.org/10.17583/hse.2016.2122
Gil-Juárez, A.; Feliu, J.; Vitores, A., Mutable Technology, Immutable Gender: Qualifying the 'Co-construction of Gender and Technology' Approach, Women's Studies International Forum, 66, pp. 56-62., https://doi.org/10.1016/j.wsif.2017.11.014
Gil-Juárez, A.; Feliu, J., And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona . En Cultures of Computer Game Concerns, transcript . ISBN: 978-3-8376-3934-6 . And Yet Children Play, Berlin

CASOS PRÀCTICS

Gil-Juárez, A.; Feliu, J.; Vitores, A.; (2018). Mutable Technology, Immutable Gender: Qualifying the 'Co-construction of Gender and Technology' Approach. Women's Studies International Forum, 66, pp. 56 - 62 . https://doi.org/10.1016/j.wsif.2017.11.014 . ISSN: 0277-5395

Gil-Juárez, A.; Feliu, J. (2018). And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona . En Cultures of Computer Game Concerns . (pp. 247 - 264) . transcript . ISBN: 978-3-8376-3934-6 . And Yet Children Play (https://books.google.es/books?id=L41aDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ca&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q=and%20yet%20children%20play&f=false)

Gil-Juárez, A. (2016). Trans*exualidade?. Acompañamiento, factores de salud y recursos educativos. [Review of the book]. Social and Education History , 5(2), pp. 195 - 199 . https://doi.org/10.17583/hse.2016.2122 . ISSN: 2014-3567

Complementària Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.