Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A4 |
Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials |
| A5 |
Gestionar i avaluar les polítiques públiques |
| A6 |
Articular eficaçment els models i els mètodes del Treball Social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A10 |
Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A15 |
Reflexionar críticament sobre la pràctica professional utilitzant la supervisió com a mitjà de respondre a les necessitats de desenvolupament professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Prioritzar i resoldre problemes, conflictes i dilemes ètics complexos de forma efetiva en el camp del TS |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
| | A2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
| | A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
| | A5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
| | A6 |
Aplica diferents models i tècniques de intervenció en funció del context
| | A7 |
Dissenya projectes d’investigació social
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
| | A8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
| | A9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
| | A10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
| | A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
| | A12 |
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
| | A13 |
És capaç d’identificar els indicadors de necessitats-problemes
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A15 |
Fa una reflexió sobre el comportament professional i és capaç de modificar-lo i identificar els límits personals i professionals
| | A16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
| | A17 |
Aplica els recursos necessaris en la resolució de problemes individuals, familiars, grupals i comunitaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Pel que fa a l'assignació de tutor/a, correspon a la Coordinadora del Treball Fi de Grau l'assignació del tutor a cada estudiant a partir de la matrícula, així com fer pública la relació dels estudiants i els seus corresponents tutors. El tipus d’article, la temàtica i la vinculació amb el treball fet en d’altres assignatures serà acordat entre l’estudiant i el tutor. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
110 |
110 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
5 |
5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
15 |
0 |
15 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
6 |
0 |
6 |
Seminaris |
|
12 |
0 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura: objectius, activitats a desenvolupar, organització de l'assignatura, avaluació i temporalització de les activitats. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Redacció d'un article de divulgació científica.
Continguts del informe final:
a) La motivació de la que deriva el contingut abordat en l’article i la seva vinculació o no amb el treball realitzat en altres assignatures del Grau.
b) L’article. Tots els articles han de tenir la següent estructura:
- Títol. Ha de descriure el contingut de forma clara i precisa; ha de permetre al lector identificar el tema fàcilment; ha d’incloure els descriptors amb els que es vol que l’article sigui catalogat i classificat.
- Autor. Persona que redacta i assumeix la responsabilitat del contingut de l’article.
- Resum. Ha d’identificar el contingut bàsic de l’article i determinar la rellevància del seu contingut. En anglès i en castellà o català. 150 paraules.
- Paraules claus. Paraules que de forma general descriuen els aspectes rellevants de l’article (temàtica, sector, perspectiva d’anàlisi, mètode., ...). En anglès i en castellà o català. 5 paraules claus
- Text de l’article. L’estructuració i organització de la informació s’ha d’adequar al tipus d’article.
- Bibliografia.
Es seguiran les normes de publicació fixades pels editors de la revista que l’estudiant ha escollit a la seva publicació.
c) La presentació i la justificació de la revista a la que opta presentar l’article per a la seva publicació.
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'assignació del tutor/a a cada estudiant correspon a la Coordinadora del TFG. L'elecció del tema concret s'acorda de forma conjunta entre l'estudiant i el tutor/a d'acord als interessos dels estudiants i considerant els temes treballats en altres assignatures del grau. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El seguiment del desenvolupament de l’activitat de cada estudiant es farà de forma individual en sessions de tutoria. S'han de realitzar un mínim de quatre tutories durant el període acadèmic (finals maig del 2014). No s'iniciaran tutories passat aquest període lectiu, per tant l'estudiant que sol·liciti l'endarreriment de la convocatòria d'avaluació al setembre haurà d'haver realitzat tutories durant el període lectiu especificat.
L’estudiant ha de sol•licitar al seu tutor/a del Treball de Fi de Grau les sessions de tutoria d’acord a l’horari d’atenció de cada professor/a i, sempre, amb cita prèvia.
Les principals funcions del professor-tutor són l’orientació, el seguiment i la supervisió de la realització del treball.
El tipus d’article, la temàtica i la vinculació amb el treball fet en d’altres assignatures serà acordat entre l’estudiant i el tutor.
L’orientació bibliogràfica, la revisió dels textos presentats per l’estudiant, l’orientació en la recerca de revistes a publicar, entre d’altres, són qüestions a abordar en les sessions de tutoria.
Correspon al tutor emetre l'Informe Favorable per a ser defensat davant la Comissió a partir del qual l'estudiant ha de lliurar la sol·licitud de defensa pública. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral del Treball Fi de Grau davant d'una Comissió constituïda per professorat de l'ensenyament, prioritariament tutor/a del TFG.
El TFG que es realitzi en grup es defensa per tots els participants en les mateixes condicions que l’individual.
Són requisits indispensables per a què l’estudiant pugui realitzar la defensa del TFG:
a) Comptar amb l'informe favorable del/de la tutor/a
b) Haver lliurat, a través de moodle, la documentació exigida pel repositori institucional de la URV.
c) Haver lliurat l’enquesta de valoració de l’assignatura a través de moodle.
L’exposició de l’estudiant es fa durant 15 minuts; i la durada total de la defensa, exposició de l’estudiant, preguntes, debat, no ha de sobrepassar el temps de 30 minuts.
|
Seminaris |
El Seminari Fi de Grau es realitzarà en diferents sessions repartides al llarg de tot el quadrimestre amb tot el grup d’estudiants matriculats a l’assignatura. El contingut a abordar s’estructura en tres blocs:
Bloc 1. La redacció d’un article de divulgació científica.
Bloc 2. La recerca de revistes.
Bloc 3. La defensa davant tribunal |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
La coordinació general del Treball Fi de Grau serà exercida per la Coordinadora de l'assignatura. Les seves funcions són: l'assignació i publicació del tutor corresponent a cada alumne/a; generar els mecanismes i espais de coordinació entre els diferents tutors vinculats a l'assignatura; organitzar tot el procediment d'avaluació de l'assignatura i actes de defensa pública davant tribunal. Els instruments dissenyats per a la coordinació i seguiment de l'assignatura són (els models seràn facilitats a través del Moodle): - Informe Favorable del Tutor per optar a la defensa del Treball Fi de Grau davant la Comissió de defensa. - Document de Sol·licitud de defensa pública - Anunci dels Actes de lectura i defensa davant la Comissió. Es comunica la composició dels membres del tribunal, data, hora i lloc de defensa de cada estudiant que ho ha sol·licitat. - Acta de la Comissió de Defensa. La Coordinadora del TFG comunica a l'estudiant la nota final a partir de les qualificacions aportades pel tutor/a i els membres de la Comissió de Defensa, a través del moodle. El seguiment de procés d'aprenentatge de l'estudiant i d'elaboració de l'article el realitza el tutor/a del TFG a partir de les tutories individuals (mínim de quatre) i revisions dels textos presentats pels alumnes. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor/a i els membres de la Comissió avaluen el contingut i rigor del treball de fi de grau d'acord als criteris definit per a la seva realització especificats en les rubriques d'avaluació del treball disponibles en l'entorn moodle.
20% correspon a la nota de tutor
40% correspon a la nota de la Comissió de Defensa |
Total Treball: 60%
- Tutor/a: 20%
- Comissió Defensa: 40% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
El/la tutor/a a través del seguiment individualitzat del treball i d'acord a les rúbriques d'avaluació del procés de tutoria disponibles al moodle, avalua:
- la participació i preparació de les sessions de tutorial,
- els aprenentatges adquirits de l'estudiant,
- la motivació i el treball personal,
- la capacitat de superació de les dificultats durant el procés,
- la seva capacitat d'organització.
L'estudiant ha de realitzar un mínim de quatre tutories durant el període acadèmic de desembre a juny. L'estudiant que sol·liciti l'endarreriment a la convocatòria d'avaluació de setembre, ha d'haver realitzat tutories amb el tutor/a durant el període lectiu especificat.
Correspon al tutor/a valorar quan l’article està a punt de ser defensat davant la Comissió a través de l'emissió de l'Informe Favorable.
El tutor/a ha de considerar la consecució de les competències de la titulació. |
20% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
L’estudiant ha d’exposar davant la Comissió de Defensa el contingut i l’orientació de l’article i justificar la idoneïtat de la revista a la que opta per publicar.
La seva presentació es farà durant 15 minuts i pot utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
Els membres de la Comissió podran plantejar les seves valoracions, suggeriments i/o preguntes a l’estudiant.
La durada total de l’acte de defensa no sobrepassarà els 30 minuts.
Es valora la presentació del treball, la capacitat de síntesi i la comunicació oral de l’estudiant, tant en l'exposició del treball realitzat com en el posterior debat que es pugui plantejar amb els membres de la Comissió d’avaluació.
Els dos membres de la Comissió han de fer un informe conjunt resultant de la seva valoració, en relació amb el treball i la seva defensa. La seva valoració s’ha de reflectir a la rúbrica de qualificació de la defensa.
|
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les Comissions d'Avaluació estaran constituïts per dos membres de l'equip de professors/es que participen com a tutors/es en el Treball de Fi de Grau. No s'acceptarà cap Sol·licitud de defensa pública presentada per l'estudiant, i per tant no es constituirà la Comissió per a avaluar-lo, si no està signada pel tutor/a corresponent. Les dates de lliurament del Treball Fi de Grau i els períodes per a la constitució de les Comissions d'avaluació seran els que aprovi la Facultat de Ciències Jurídiques d'acord a la normativa acadèmica i s'informaran a través del moodle. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CLÍNICA SOCIAL I SUPERVISIÓ/15224107 | PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ/15224401 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INVESTIGACIÓ SOCIAL APLICADA/15224113 | CLÍNICA SOCIAL I SUPERVISIÓ/15224107 | PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ/15224401 |
|
|
Altres comentaris |
El període lectiu de realització de l'assignatura és durant el segon quadrimestre, si bé s'inicia tot el procés a partir del desembre. Els estudiants que optin per sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació hauran d'haver iniciat amb anterioritat la realització del treball a partir de sessions de treball amb el tutor/a. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|