Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Identifica les diverses teories que han configurat la psicologia industrial i del treball
| | A4 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Models i teories en psicologia del treball |
1.1 Introducció
1.2 Models i teories |
Tema 2: Ocupació i el contracte psicològic |
2.1 Ocupació
2.2 El contracte psicològic
|
Tema 3: Cultura, clima i lideratge organitzacional. |
3.1 Cultura i elements que la composen
3.2 Clima laboral
3.3 Lideratge organitzacional |
Tema 4; Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball |
4.1 Anàlisi de llocs de treball
4.2 Descripció de llocs de treball
4.3 Valoració de llocs de treball |
Tema 5: Aspectes individuals del comportament humà: les competències professionals. |
5.1 Competències
5.2 Actituts
5.3 Motivació
5.4 Personalitat |
Tema 6: Psicologia de la comunicació a les organitzacions |
6.1 El model de comunicació
6.2 La comunicació organitzacional |
Tema7: Psicologia dels grups, equips de treball i negociació |
7.1 Els grups a les organitzacions
7.2 Els equips de treball
7.3 Negociació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30.5 |
50.5 |
Sessió Magistral |
|
40 |
46.5 |
86.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d'una sessió on el professor/a es presenta als nou alumnat, recull informació sobre els coneixements previs d'aquests en la matèria a tractar, interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques i/o dinàmica a l'aula .
A continuació, s'explicarà el contingut de l'assignatura, els objectius,la metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
I abans de finalitzar,es deixarà un temps per a preguntes i precs per al alumnat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació de casos pràctics o dinàmiques problema, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució ,la majoria en l'aula. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar al professor/a en el temps d'entrega establert per aquest, amb penalització en cas de no fer-ho. |
Sessió Magistral |
Durant la sessió magistral el professor/a exposarà de manera oral els continguts teòrics de l'assignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i amb els tallers de pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes puguin presentar.
Dita exposició anirà recolzada amb presentacions de Powerpoint i altres mitjans que es considerin convenients per la correcta realització de la classe. |
Atenció personalitzada |
L'alumne té dret a demanar tant via e-mail com presencialment una atenció personalitzada pel part del professor/a, per tal de ressoldre els dubtes que hi vagin surtint al llarg de l'assignatura.
Aquests dubtes poden ser tant de la teoria donada com dels treballs pràctics a desenvolupar. |
Descripció |
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumne per aclarir els dubtes teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne presentarà un treball amb pes final a la nota (segons s'indicarà al pla de treball) en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.
L'entrega del treball es realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a. (e-mail, paper o espai obert al moodle).
És imprescindible que el treball proposat pel professor/a sigui presentat en els terminis i amb els requisits establerts per tal de superar la part pràctica de l'assignatura.
Notes inferiors a 5 es comptaran com a no superat i suposaran que l'alumne hagi de presentar-se a l'examen pràctic de segona convocatòria.
Per altra banda, els alumnes presentaran la tasca realitzada cada dia a la sessió pràctica (seminaris). Aquesta tasca no implica temps de dedicació fora de l'aula donat que s'entregarà al/la professor/a en finalitzar la classe. D'aquesta manera, a final de curs, cada alumne haurà presentat un dossier amb totes les activitats realitzades durant els seminaris que serviran per a comprovar l'assistència mínima del 80% als seminaris i veure'n el grau d'aprofitament.
Si l'assistència no arriba al 80% exigit, l'alumne/a s'haurà d'avaluar de la part pràctica,m en segona convocatòria. |
40%
10% |
Proves mixtes |
|
La prova mixta consistirà en:
- 30 preguntes tipus test amb quatre opcions de resposta i només una correcta, on els errors descomptaran (1/3).
- Una pregunta de desenvolupament.
Les preguntes tipus test suposaran el 80% de la nota de l'examen i la pregunta oberta el 20%. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura serà necessari tenir una nota mínima de 5 en cadascuna de les dues parts (teoria i pràctica). En el cas de segona convocatòria: - Alumnes amb teoria i pràctica suspesa o no presentada: faran examen teòric (mateixes característiques que el de primera convocatòria) i examen pràctic. - Alumnes que han suspès teoria però han aprovat pràctica: faran examen de teoria i se'ls guarda la nota de pràctiques. - Alumnes que han suspès pràctica (perquè està suspès el treball o perquè no han assistit als seminaris amb un percentatge mínim del 80%) i aprovat la teoria: faran examen pràctic i se'ls guarda la nota de teoria. |
Bàsica |
María Angustias MArtín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
TRECHERA, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo, Bilbao: Desclée de Brouwer, (2000)
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales, Madrid: McGraw-Hill, (2000)
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial vértice, 2008
ROBBINS, S.P., Comportamiento Organizacional, México: Prentice Hall, (2006)
PALACÍN DESCALS, F.J. (coord.), Psicología de la Organización, Prentice Hall, (2005)
GIL,F. DE LA HERA,C., Introducción a la psicología de los grupos.Teoría y aplicación, Síntesis, (2000)
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|