Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Topic |
Sub-topic |
CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
Definició d'economia
Economia de mercat
Elaboració de models
El model de Competència Perfecta
|
DEMANDA I OFERTA |
|
2. Fonaments de la demanda |
Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
Funció de demanda |
3. La demanda |
Desplaçaments de la demanda
Demanda de mercat
Elasticitat de demanda
|
4. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu |
Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta
|
5. L'oferta |
Desplaçaments de l'oferta
Oferta de mercat
Elasticitat d'oferta
|
MERCAT COMPETITIU I EFICIÈNCIA |
|
6. L'equilibri de mercat |
Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
|
7. L'eficiència dels mercats |
Excedent del consumidor i del productor
Mesura de l'eficiència dels mercats
Eficiència i comerç internacional
|
ERRADES DE MERCAT I INTERVENCIÓ DE L'ESTAT |
|
8. Desigualtat econòmica i redistribució de la renda |
Desigualtats de renda
Mesura de la desigualtat econòmica
Intervenció de l'Estat: preus màxims i mínims
Intervenció de l'Estat: impostos i subsidis sobre la quantitat
|
9. Errades de mercat |
Externalitats
Béns públics
Problemes d'informació
|
10. Intervencions de l'Estat sobre les errades de mercat |
Impostos de Pigou
Creació de mercats de drets d'emissió
Provisió de béns públics
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
29 |
59 |
88 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i/o exercicis. al llarg del quadrimestre |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen final: resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i/o exercicis. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de casos, experiments,... al llarg del quadrimestre |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
1a. convocatòria (avaluació continuada) - Consta de les següents proves: 2 proves mixtes (40% de la nota global) i 1 prova pràctica (10% de la nota global) al llarg del quadrimestre; i un examen final, que representarà el 50% de la nota global.
- ${1}iAmb independència de quina és la qualificació obtinguda en la resta de proves de l'avaluació continuada, aprovar l'examen final és una condició necessària per poder aprovar l'assignatura.${1}i
2a. convocatòria- Consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final.
- Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i / o exercicis.
1a. i 2a. convocatòria. - Durant la realització dels exàmens NO es permetrà l'ús o la tinença de calculadores o de dispositius de comunicació i transmissió de dades.
- Cometre errors ortogràfics i gramaticals en les proves d'avaluació serà penalitzat amb una reducció de la nota.
|
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3ª edició. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, NG i
Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid · Schiller, B. R. (2008): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid |
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|