DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) HABILITATS DIRECTIVES Código 16665104
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA MONTSERRAT
Correo-e rosalia.cascon@urv.cat
Profesores/as
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA MONTSERRAT
Web
Descripción general e información relevante Es contempla la gestió estratègica del factor humà desde la perspectiva del sistema humà en els seus múltiples nivells (individual, grupal i organitzatiu).

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
 A3 Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. 1.1. Estructura i processos.
1.2. La gestió estratègica dels recursos humans.
1.3. La gestió del compromís organitzatiu.
2. Autoconeixement. Diferències individuals i identitat. La gestió de la diversitat. 2.1. Autoconeixement. Diferències individuals: personalitat, identitat, intel·ligències, estils cognitius, discapacitat, etc.
2.2. Múltiples identitats socials en el context organitzacional.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. Gestió de la diversitat.
3. Motivació. 3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Comunicació estratègica i motivació.
4. Processos perceptius i comunicació estratègica. 4.1. Processos perceptius.
4.2. Comunicació estratègica.
4.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
5. Negociació. 5.1. Negociació.
5.2. Aplicació estratègica a l'empresa.
6. Gestió de les emocions i l'estrès. 6.1. Emocions.
6.2. Intel·ligència emocional.
6.3. Estrés, eutress i distress.
6.4. Gestió de l'estrés.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A3
20 0 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
CT4
CT5
CT6
2 14 16
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A2
A3
CT5
8 23.5 31.5
Simulació
A2
A3
CT4
CT5
CT6
2 12 14
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A2
A3
CT4
CT5
CT6
8 6 14
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de tipus test
A3
2 10 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa.
Sessió Magistral S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Per garantir la participació basada en el coneixement previ de la materia, se'ls hi demana als estudiants la lectura dels materials penjats amb Moodle amb caràcter previ a la sessió.
Presentacions / exposicions Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Consisteix en la presentació d'un article científic relacionat amb una de les habilitats directives i un problema/cas a resoldre per la classe relacionat amb aquesta habilitat directiva. S'entrega la presentació i el problema/cas. Es realitza i avalúa en equip. Computa un 25% de la nota global.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cadasquna de les habilitats directives i el seu autoconeixement, destacant els seus punts forts i els punts a millorar com a directiu i definint en conclusió els seus objectius professionals a partir d'aquesta reflexió. Es realitza individualment. Computa un 25% de la nota global.
Simulació Es posen en pràctica les habilitats de comunicació estratègica i negociació adquirides a través d'un role-Playing simulant una negociació. Es prepara i realitza en equip. Computa un 25% de la nota global.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es realitzen al llarg de les sessions per il·lustrar e interioritzar els continguts impartits i la seva aplicació pràctica en la gestió de persones en les organitzacions. Desenvolupa el pensament analític dels directius.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A2
A3
CT4
CT5
CT6
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. 25%
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A2
A3
CT5
S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cada una de las habilitats directives i sobre el seu autoconeixement. 25%
Simulació
A2
A3
CT4
CT5
CT6
Es tracta de posar en pràcticales habilitats de comunicació estratègica i negociació adquirides a través de la realització d'un role-playing simulant una negociació. Es prepara i realitza en equip. 25%
Proves objectives de tipus test
A3
Es tracta d'un examen tipus test sobre els continguts de l'assignatura. 25%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Se requiere un mínimo de 4 en cada uno de los elementos evaluativos para poder hacer media con el resto. La asistencia resulta imprescindible para el seguimiento y realización de las actividades planteadas.

2ªconvocatoria:Consiste en una prueba final tipo test que computa el 100%. Para poder realizar esta prueba, es imprescindible entregar el portafolio, la presentación del artículo científico y el estudio de caso preparado.


Fonts d'informació

Bàsica

Harvard Business Deusto
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations,Cengage Learning, 2010
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson,2006
People Management,
Capital Humano
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, PearsonEducation, 2007
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , KoganPage Limited, 2001

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.