DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I Código 16665216
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN , GERARD ANTHONY
Correo-e gerard.ryan@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
Profesores/as
RYAN , GERARD ANTHONY
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
Web
Descripción general e información relevante Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A8 Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació científica en l'àmbit d'economia i empresa (especialitat investigació)
 A9 Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació)
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A8 Conèixer el nivell d'aplicació del paradigma qualitatiu en la investigació empresària actual, dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació qualitativa i desenvolupar habilitats de recopilació i anàlisi de dades qualitatives.
 A9 Conèixer el nivell d'aplicació del paradigma qualitatiu en la investigació empresària actual, dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació qualitativa i desenvolupar habilitats de recopilació i anàlisi de dades qualitatives.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’).

Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT

Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
EL DIARI PERSONAL

Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A8
2 3 5
Sessió Magistral
A8
A9
CT3
18 18 36
Presentacions / exposicions
A8
A9
CT1
CT4
2 8 10
Supervisió
A9
CT2
2 8 10
Treballs
A8
A9
CT1
2 4 6
Atenció personalitzada
CT2
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A8
A9
CT3
2 4 6
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Començar a fer activitats introductòries.
Sessió Magistral Classes magistrals amb explicació de conceptes.
Presentacions / exposicions Presentacions per part dels estudiants.
Supervisió Participació dels estudiants en activitats a l'aula
Treballs Treballs de caràcter individual amb presentacions per part dels estudiants.
Atenció personalitzada Atenció a l'estudiant.

Atenció personalitzada
descripción
Atenció a l'estudiant sobre el contingut de l'assignatura.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A8
A9
CT1
CT4
Treball en grup - mini projecte d'investigació amb mètodes qualitatius 20%
Supervisió
A9
CT2
Participació en activitats a classe 10%
Treballs
A8
A9
CT1
Treball individual amb presentació per part de l'estudiant. 40%
Proves de desenvolupament
A8
A9
CT3
Examen final escrit 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Apunts de classe.

Es distribueix en recull de lectures a classe i una bibliografia extensa. 

Complementària

Author    Corbin, Juliet.

Title        Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory / Juliet Corbin, Anselm Strauss.

 

Author    Berg, Bruce L.

Title        Qualitative research methods for the social sciences / Bruce L. Berg.

 

Title        Handbook of qualitative research methods in marketing / [edited by] Russell W. Belk.

 

Title        The Sage handbook of qualitative research / editors, Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln.

 

Author       Silverman, David.

Title        Doing qualitative research : a practical handbook / David Silverman.

 

Title        Qualitative research : theory, method and practice / edited by David Silverman.

 

Title        Qualitative research practice : a guide for social science students and researchers / edited by Jane Ritchie and Jane Lewis.

 

Title        The Landscape of qualitative research : theories and issues / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Author    Holliday, Adrian.

Title        Doing and writing qualitative research / Adrian Holliday.

 

Author       Patton, Michael Quinn.

Title        Qualitative research and evaluation methods / by Michael Quinn Patton.

 

Author       Wolcott, Harry F.

Title        Writing up qualitative research / Harry F. Wolcott.

 

Title        Handbook of qualitative research / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Title        Doing qualitative research / edited by Benjamin F. Crabtree, William L. Miller.

 

Author       Seale, Clive.

Title        The Quality of qualitative research / Clive Seale.

 

Author       Richards, Lyn.

Title        Using NVivo in qualitative research / Lyn Richards.

 

Author       Marshall, Catherine.

Title        Designing qualitative research / Catherine Marshall, Gretchen B.              Rossman.

 

Author       Strauss, Anselm L.

Title        Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory / Anselm Strauss, Juliet Corbin.

 

Author       Kvale, Steinar.

Title        Interviews : an introduction to qualitative research interviewing/ Steinar Kvale.

 

Title        Collecting and interpreting qualitative materials / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Author       Riessman, Catherine Kohler.

Title        Narrative analysis / Catherine Kohler Riessman.

 

Author       Eriksson, Päivi.

Title        Qualitative methods in business research / Päivi Eriksson and Anne Kovalainen.

 

Author       Thomas, R. Murray.

Title        Blending qualitative & quantitative research methods in theses and dissertations / R. Murray Thomas.

 

Author       Creswell, John W.

Title        Research design : qualitative, quantitative, and mixed method approaches / John W. Creswell.

 

Title        Qualitative market research : principle and practice / Gill Ereaut, Mike Imms, Martin Callingham [editors]

 

Author       Mariampolski, Hy.

Title        Qualitative market research : a comprehensive guide / Hy Mariampolski.

 

Author       Gummesson, Evert.

Title        Qualitative methods in management research / Evert Gummesson ; foreword by John Van Maanen.

 

Author       Creswell, John W.

Title        Qualitative inquiry and research design : choosing among five traditions / John W. Creswell.

 

Author       Neuman, William Laurence.

Title        Social research methods : qualitative and quantitative methods : qualitative and quantitative approaches / W. Lawrence Neuman.

 

Author       Gibbs, Graham.

Title        Qualitative data analysis : explorations with NVivo / Graham R. Gibbs.

 

 

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ/16665214

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I/16665218

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ/16665214
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.