Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A9 |
Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A9 |
Conèixer tècniques estadístiques i d'anàlisi de dades avançades
Dissenyar estratègies metodològiques i formular hipòtesis d'investigació, analitzant quantitativament les dades i variables que permetin assolir el propòsit de l'estudi.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1. CONCEPTES BÀSICS. |
1.1. Introducció a R.
1.2. Representació gràfica en R.
1.3. Estructures de dades. |
TEMA 2. ANÀLISI QUANTITATIVA. |
2.1. Anàlisi de poblacions i mostres.
2.2. Estadística descriptiva.
2.3. Inferència estadística.
2.4. Models de Regressió. |
TEMA 3. APLICACIÓ DE TÈCNIQUES PER AL TRACTAMENT DE DADES. |
3.1. Anàlisi de Sèries Temporals.
3.2. Clusterització.
3.3. Anàlisi de Components Principals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
5.5 |
5.5 |
11 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
Pràctiques a través de TIC |
|
16 |
16 |
32 |
Treballs |
|
0 |
16.5 |
16.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb R. |
Treballs |
Realització de treballs per part de l''estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada docent té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
Durant l'horari d'atenció als estudiants es resoldran qüestions teòriques i pràctiques relacionades amb l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Durant el període lectiu es realitzaran dues proves a l'aula, amb un pes cadascuna del 15%. |
30% |
Treballs |
|
Treball sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura. |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació en 2a convocatòria es realitzarà mitjançant un examen final sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura amb un pes del 100%. |
Bàsica |
Aitkin, M. et al, Statistical Modelling in R, Oxford University Press, 2009
Crawley, M.J., The R book, John Wiley&Sons, 2013
Dalgaard, P., Introductory statistics with R, Springer, 2008
Horton, N., Using R for Data Management, Statistical Analysis, and Graphics, Chapman&Hall, 2011
|
|
Complementària |
Jollifee, I.T., Principal Component Analysis, Springer, 2002
Xu, R.; Wunsch, D., Clustering, Wiley, 2009
Cowpertwait, P.S.P.; Metcalfe, A.V., Introductory time series with R, Springer, 2009
|
|
|
Otros comentarios |
Aquesta assignatura suposa un coneixement dels termes, conceptes i procediments estadístics bàsics. Es recomana a l'estudiant que acompanyi el desenvolupament de l'assignatura amb un manual bàsic d'Estadística aplicada a les ciències socials. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|