DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I Código 16665218
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
Correo-e mariateresa.sorrosal@urv.cat
Profesores/as
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
Web
Descripción general e información relevante En aquesta assignatura s'aborda d'una forma eminentment pràctica, fent ús de R, l'anàlisi quantitativa de dades.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A9 Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació)
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A9 Conèixer tècniques estadístiques i d'anàlisi de dades avançades
Dissenyar estratègies metodològiques i formular hipòtesis d'investigació, analitzant quantitativament les dades i variables que permetin assolir el propòsit de l'estudi.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. CONCEPTES BÀSICS.

1.1. Introducció a R.
1.2. Representació gràfica en R.
1.3. Estructures de dades.
TEMA 2. ANÀLISI QUANTITATIVA. 2.1. Anàlisi de poblacions i mostres.
2.2. Estadística descriptiva.
2.3. Inferència estadística.
2.4. Models de Regressió.
TEMA 3. APLICACIÓ DE TÈCNIQUES PER AL TRACTAMENT DE DADES. 3.1. Anàlisi de Sèries Temporals.
3.2. Clusterització.
3.3. Anàlisi de Components Principals.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
A9
CT2
5.5 5.5 11
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A9
CT3
7 7 14
Pràctiques a través de TIC
A9
CT1
16 16 32
Treballs
A9
CT1
CT2
CT3
0 16.5 16.5
Atenció personalitzada
A9
CT1
CT2
CT3
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Realització de pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb R.
Treballs Realització de treballs per part de l''estudiant.
Atenció personalitzada Temps que cada docent té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción
Durant l'horari d'atenció als estudiants es resoldran qüestions teòriques i pràctiques relacionades amb l'assignatura.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC
A9
CT1
Durant el període lectiu es realitzaran dues proves a l'aula, amb un pes cadascuna del 15%. 30%
Treballs
A9
CT1
CT2
CT3
Treball sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura. 70%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació en 2a convocatòria es realitzarà mitjançant un examen final sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura amb un pes del 100%.


Fonts d'informació

Bàsica Aitkin, M. et al, Statistical Modelling in R, Oxford University Press, 2009
Crawley, M.J., The R book, John Wiley&Sons, 2013
Dalgaard, P., Introductory statistics with R, Springer, 2008
Horton, N., Using R for Data Management, Statistical Analysis, and Graphics, Chapman&Hall, 2011

Complementària Jollifee, I.T., Principal Component Analysis, Springer, 2002
Xu, R.; Wunsch, D., Clustering, Wiley, 2009
Cowpertwait, P.S.P.; Metcalfe, A.V., Introductory time series with R, Springer, 2009

Recomanacions


 
Otros comentarios
Aquesta assignatura suposa un coneixement dels termes, conceptes i procediments estadístics bàsics. Es recomana a l'estudiant que acompanyi el desenvolupament de l'assignatura amb un manual bàsic d'Estadística aplicada a les ciències socials.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.