IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) LIDERATGE I PRESA DE DECISIONS Code 16675108
Study programme
Mercats Internacionals (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VALVERDE APARICIO, MIREIA
E-mail mireia.valverde@urv.cat
Lecturers
VALVERDE APARICIO, MIREIA
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura introdueix els principals processos relacionats amb el factor humà a les organitzacions, centrant-se en el de lideratge.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable.
Type B Code Competences Transversal
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Comprendre i fomentar els processos de canvi i desenvolupament de les organitzacions.
Type B Code Learning outcomes
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Fonaments de comportament organitzatiu Mapa conceptual de temàtiques
Gestió de persones a les organitzacions
Revisió de temes clau (Motivació, Grups, etc.)
Conceptes de lideratge Concepte de lideratge
Teories de lideratge
Estils de direcció
Processos de lideratge Presa de decisions
Resolució de conflictes
Delegació
Entrevistes
Aproximacions a la pràctica del lideratge Lideratge transaccional
Lideratge transformacional
Lideratge servidor
Lideratge autèntic
Lideratge invisible

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
CT3
CT6
15 0 15
Treballs
A5
CT3
CT6
10 35 45
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A5
CT3
CT6
2 10 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Valoració dels coneixements previs dels participants en comportament organitzatiu.
Sessió Magistral S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula, especialment en el cas d'estudiants sense experiència prèvia en estudis de gestió o comportament organitzatiu.
Treballs Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes.

Atenció personalitzada
Description
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. Abans i després de les classes, en hores de consulta o per email (mireia.valverde@urv.cat). Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A5
CT3
CT6
Els continguts dels treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. 50%
Proves mixtes
A5
CT3
CT6
Examen final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. 40%
Others  

Participació activa a classe i en els grups de treballs.

10%
 
Other comments and second exam session

L'avaluació de la segona convocatòria es determinarà a partir d'un examen i els exercicis presentats prèviament a aquesta.

Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà repetir o realitzar de nou.


Fonts d'informació

Bàsica Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, London: Sage, 2011
Grünig, R. & Kühn, R., Successful decision-making: a systematic approach to complex problems, Berlin, Heidelberg : Springer, 2013
Storey, J., Leadership in Organizations current issues and key trends, London: Routledge, 2016
Yukl, G.A, Leadership in Organizations (8th ed.) Global Edition, Essex: Pearson, 2013
Davies, B. & Brundrett, M., Developing successful leadership, Dordrecht : Springer Netherlands, 2010
Moran, R.T.; Harris, P.R. & Moran, S.A., Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success (8th ed.), Amsterdam: Elsevier, 2011
Robbins, S.P. & Judge, T.A., Organizational Behavior, Global Edition (18th ed.), Essex: Pearson, 2018
Newstrom, J.W., Organizational Behavior: Human Behavior at Work (14th ed.), New York: McGraw Hill, 2015

Complementària Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, Florida: St. Lucie Press, 2003
House, R.J. et al., Culture, leadership, and organizations : the GLOBE study of 62 societies, Thousand Oaks: Sage, 2008
http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/toc/leaa/13/5, Leadership, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X, Journal of Leadership Studies, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1532-1088, Leadership in Action, ,
http://web.a.ebscohost.com.sabidi.urv.cat/ehost/command/detail?vid=0&sid=8cc3a16e-9472-4d93-b8b2, Leadership Quarterly, ,
Derungs, I., Trans-cultural leadership for transformation, New York: Palgrave McMillan, 2010

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
COMUNICACIÓ I GESTIÓ INTERCULTURAL/16675105
TÈCNIQUES DE NEGOCIACIÓ/16675106


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.