Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix les teories de comunicació, i com aquestes es relacionen amb les pràctiques actuals, de comunicació comercial.
Pot avaluar els elements principals del mic de comunicacions i de les seves tècniques de mesura, tant des d’un aspecte teòric com pràctic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Dirigeix reunions amb eficàcia
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Bloc 0. La Comunicació Persuasiva |
Comunicació persuasiva
Principis bàsics de la comunicació
Etapes del desenvolupament de la comunicació
La irrupció del món digital i la comunicació digital.
|
Bloc 1- Les Comunicacions Integrades de Marketing |
La integració de les comunicacions de màrqueting
• Com comunica l’empresa
El procés de comunicació
• El model del procés de comunicació i la seva aplicació a màrqueting0
La psicologia del consumidor i les comunicacions
• Percepció d’estímuls publicitaris
• Semiòtica i marques
La creativitat publicitària
• Les vies creatives segons els ‘guru’s de la comunicació
|
Bloc 2 – El Sector de la Comunicació |
Les agències de publicitat
• Estructura i missió
• Els departament i els rols
• El pressupost publicitari
Els mitjans de comunicació
• Premsa
• Radio
• Televisió
• Internet
|
Bloc 3 – El Mix de Comunicació |
Les promocions de venda
• Definicions i objectius
• Tipus de promocions
Les relacions públiques
• Definicions i públics
• El rol de les relacions publiques
El màrqueting directe
• Definicions i aplicacions
|
Bloc 4 - Vendes |
La venda personal
• La gestió de la venda
• Etapes en la venda
• Tècniques de venda
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
4 |
5 |
Sessió Magistral |
|
43 |
66 |
109 |
Treballs |
|
5 |
20 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
0 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts teòrics i es donaran pautes per a la realització dels treballs |
Treballs |
Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant les sessions s'utilitzarà Nearpod.
Nearpod és una eina web / app que permet crear presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe. |
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Durant les sessions s'utilitzarà Nearpod.
Nearpod és una eina web / app que permet crear presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades |
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final tipus test |
40% |
Altres |
|
Participació a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi haurà uns treballs i activitats d'avaluació continuada, que representaran el 50% de la nota final de l'assignatura. Per tal de tenir nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4/10 en l'examen final de l'assignatura. En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen finall. |
Bàsica |
|
Dossier de lectures O’Guinn, T, Allen, C. & Semenik, R. (última edició) Publicidad y Comunicación integral de marca (Tercera edición). Editorial Thomson. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR/16214214 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|