Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| A4 |
Capacitat per dissenyar o utilitzar accionaments elèctrics. |
| A5 |
Capacitat per aplicar els coneixements d'electrònica i control al processat d'energia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Dissenya convertidors pre-reguladors correctors de factor de potència.
| | A3 |
Dissenya sistemes d'alimentació de tensió contínua regulada amb qualsevol tipus de font
| | A4 |
Dissenya accionaments de motors DC
Dissenya accionaments de motors d'inducció amb control escalar
Coneix els principis del control vectorial dels motors d'inducció
Coneix els principis de funcionament dels accionaments de motors brushless DC i AC
| | A5 |
Modela el comportament dinàmic dels convertidors commutats contínua-contínua.
Dissenya el llaç de control d'un convertidor commutat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 0: Introducció |
0.1. Presentació de l'assignatura
0.2. L'assignatura al moodle
0.3. Avaluació
0.4. Bibliografia
0.5. Guia Docent
0.6. Horaris de consulta
|
Tema 1: Fonaments de modelització i control de convertidors commutats DC-DC |
3.1. Diagrama de blocs d’un regulador commutat continua-continua
3.2. Anàlisis en règim estacionari
3.3. Model del convertidor per a baixa freqüència de commutació
3.4. Anàlisi dinàmic mitjançant el mètode matricial
3.5. Disseny del llaç de regulació d’un regulador commutat
|
Tema 2: Harmònics en sistemes de potència i rectificadors PWM |
2.1 Potència i harmònics en sistemes no sinusoïdals
2.1 Rectificadors a freqüència de xarxa
2.3 Rectificadors PWM
|
Tema 3 Convertidors ressonants |
3.1 Topologies bàsiques. Estudi en règim estacionari.
3.2 Aplicacions industrials i domèstiques: escalfament per inducció.
|
Tema 4: Accionaments de motors DC |
4.1 Regulació de velocitat de motors DC mitjançant choppers
4.2 Dinàmica del sistema motor-càrrega.
4.3 Control de velocitat d’un motor DC
|
Tema 5: Accionaments de motors AC |
5.1 Inversor PWM trifàsic
5.2 Motor d’inducció. Característiques tècniques
5.3 Arrancada i variació de velocitat d’un motor d’inducció
5.4 Disseny d’un control escalar d’un motor d’inducció
5.5 Principis del control vectorial de motors d’inducció
|
Tema 6: Accionaments de motors brushless |
5.1 Principis de funcionament dels motors brushless
5.2 Accionament d’un motor brushless
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
46 |
71 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
21 |
35 |
Estudis previs |
|
1 |
8 |
9 |
Pràctica autònoma al laboratori |
|
14 |
14 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Resolució de problemes, exercicis |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
|
Estudis previs |
Desenvolupament teòric a realitzar pel grup abans de cada exercici pràctic en el laboratori. |
Pràctica autònoma al laboratori |
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar, de forma autónoma, els mètodes i procediments per a la realització de les mesures y la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics.
Es valorarà també la qualitat de l'expressió escrita en la documentació lliurada. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Descripció |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors.
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
Desenvolupament teòric a realitzar pel grup abans de cada exercici pràctic en el laboratori. |
5 |
Pràctica autònoma al laboratori |
|
Lliurament obligatori dels estudis previs.
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques |
30 |
Proves mixtes |
|
2 Proves de 2 hores a l'aula ordinària amb preguntes i problemes. |
65 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4 tant a la qualificació global de les pràctiques de laboratori com a la de les proves mixtes. És obligatori fer totes les pràctiques i proves mixtes que s'escaiguin. Per tal de decidir si un alumne assoleix la nota mínima demanada a les pràctiques, els professors poden fer proves addicionals de pràctiques de tipus individual. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 65 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. Durant la realització de les proves tampoc es podrán utilitzar calculadores programables. |
Bàsica |
Erickson, R. W.; Maksimovic, D., Fundamentals of Power Electronics, 2nd Ed. Kluwer Academic, 2001
Rashid, M.H., Electrónica de Potencia: Circuitos, dispositivos y aplicaciones, Pearson-Prentice Hall, 2004
Boldea, I.; Nasar, S.A., Electric Drives, 2nd Taylor & Francis, 2006
Hart, D. W. , Electrónica de Potencia, Pearson Prentice, 2001
Ponce Cruz, Pedro , Máquinas eléctricas y técnicas modernas de control / Pedro Ponce Cruz, Javier Sampé López, Alfaomega, 2008
Angel Cid-Pastor, Apunts SEP Moodle, Moodle URV, 2013
Angel Cid-Pastor, Recull de Pràctiques de Laboratori S.E.P. , Moodle URV, 2013
|
|
Complementària |
Barrado-Bautista, A.; Lázaro-Blanco, A., Problemas de electrónica de potencia , Prentice Hall, 2007
Kassakian, G.; Schlecht, M. F. and Verghese G. C., Principles of power electronics, Prentice Hall, 1991
Trzynadlowski, A. M., Control of Induction Motors, Academic Press, 2001
Bose, B. K. , Modern Power Electronics and AC drives, Prentice Hall, 2001
Gieras, Jacek F. , Permanent magnet motor technology : design and applications, 3rd Ed. CRC Press, 2010
Krishnan R., Permanent Magnet Synchronous and Brushless DC Motor Drives , 1st Ed. CRC Press, 2009
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE INTEGRADOR/17204126 | TREBALL DE FI DE GRAU/17204301 | GESTIÓ DE POTÈNCIA DEL VEHÍCLE ELÈCTRIC/17204208 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MODELITZACIÓ DE SISTEMES I CONTROL DE PROCESSOS/17204124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17204115 | FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17204107 | TEORIA DE CIRCUITS I/17204105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17204106 | ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17204109 | CONTROL AUTOMÀTIC/17204123 | ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17204110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|