Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CEB3 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la física y la química y su aplicación para resolver problemas propios de la ingeniería.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CEB3 |
Conoce el concepto de mol
Sabe realizar cálculos estequiométricos.
Sabe preparar una solución de concentración definida.
Comprende el modelo atómico.
Sabe predecir las propiedades de los elementos por su ubicación en la tabla periódica.
Distingue los tipos de enlace.
Sabe predecir las propiedades de los compuestos según el tipo de enlace.
Conoce el concepto de calor de reacción y sus leyes.
Entiende y sabe aplicar el concepto de pH.
Sabe ajustar reacciones redox.
Comprende la estructura tridimensional de los compuestos de interés biológico.
Distingue isómeros.
Conoce las normas de un laboratorio químico.
Sabe utilizar instrumentación básica de laboratorio.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció |
Conceptes fonamentals de la química. Importancia de la química en biomedicina |
Estructura atòmica |
L’Àtom. Models atòmics. Orbitals atòmics. configuracions electròniques. Taula Periòdica. Propietats periòdiques |
Enllaç químic |
Formulació del compostos inorgànics. Tipus d’enllaç. Enllaç metàl·lic, iònic i covalent. Estructures de Lewis. Geometria dels compostos covalents. Hibridació. |
Estats d’agregació i forces intermoleculars |
Forces dipol-dipol. Forces de dispersió. Enllaç d’hidrogen. Conseqüències en les propietats. Solubilitat. Dissolucions aquoses. L’equilibri químic (concepte de pH). |
Reaccions químiques |
tipus de reaccions. Estequiometria, reactiu limitant i rendiment d’una reacció. Estequiometria de les dissolucions. Formes de donar la concentració d’una dissolució. |
Termodinàmica i cinètica química |
Primer principi de la termodinàmica. Llei de Hess. Segon principi de la termodinàmica: l’entropia. Tercer principi de la termodinàmica. Energia lliure de Gibbs. Velocitat de reacció. Equació de velocitat. Modificació de la velocitat de les reaccions. Catalitzadors. |
Electroquímica
|
Sistemes redox. Potencials Standard. Força oxidant. Equació de Nerst |
Estructura i reactivitat de compostos d’interés en biomedicina |
Nomenclatura i formulació. Representacions bidimensionals i tridimensionals. Isomeria. Reactivitat. |
Laboratori |
Instrumentació de laboratori. Normes i seguretat. Separació de compostos d’una barreja. Mesures de pH (indicadors). Volumetria redox. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
26 |
24 |
50 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
15 |
15 |
30 |
Prácticas en laboratorios |
|
30 |
30 |
60 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
1 |
4 |
5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
El primer dia de classe es presentarà l’assignatura, s’explicarà breument el temari i la seva organització, metodologia a seguir, bibliografia més adient i la forma d’avaluació. També s’explicarà a l’alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Sesión magistral |
S’explicaran a classe els continguts de l’assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució de problemes i qüestions relacionades amb la teoria per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. |
Prácticas en laboratorios |
Realització de problemes pràctics relacionats amb la teoria |
Atención personalizada |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
descripción |
L'alumne podrà contactar amb el professor de l'assignatura en qualsevol moment del curs via correu electrònic, moodle o en el seu despatx per tal de resoldre dubtes referents a l’assignatura. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
Es resoldran problemes pràctics relacionats amb la teoria. Es valorarà la correcta aplicació dels continguts explicats a classe en la resolució de forma correcta i raonada de qüestions pràctiques. |
10% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Primer Parcial: Es valorarà la correcta aplicació dels continguts explicats a classe en la resolució de forma correcta i raonada de qüestions i problemes. |
45% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Segon Parcial: Es valorarà la correcta aplicació dels continguts explicats a classe en la resolució de forma correcta i raonada de qüestions i problemes. |
45% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- La nota mínima a cada parcial per a fer mitja és de 3.5. - Remarcar que l'assistència a les pràctiques és obligatoria i s'ha d'obtenir com a mínim un 5 per poder aprovar-les. Si no s'aproven les pràctiques no es pot aprovar l'assignatura.- A la segona convocatòria es podran recuperar els dos parcials de forma independent. El % restant correspondrà a la nota obtinguda en la realització de les pràctiques i del parcial amb >3.5 de la primera convocatòria. No és permès l'ús de dispositius mòbils a l'examen. |
Básica |
Atkins, P. W., Química General, 2006,
Brown, Theodore L., Química. La ciencia central, 2009,
|
|
Complementaria |
Horta Zubiaga, A; Esteban Santos, S.; Navarro Delgado, R.; Cornago Ramírez, P. Barthelemy González,C, Técnicas experimentales de química, 1991, UNED, Madrid,
López Solanas, V., Técnicas de laboratorio, 1991, Edunsa, Barcelona,
Sastre Requena, A. M.; Miralles Esteban, N., Fonaments de química, 1993, Pràctiques, edicions UPC, Barcelona
P. Yurkanis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Educación
M.J. Herranz, M.L. Pérez, Nomenclatura de Química Orgánica, 2008, Editorial Síntesis
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|