Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme en totes les seves etapes el procés de construcció d'un sistema d'informació segur.
|
| A9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
|
| G1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
Integra dispositius i / o mètodes computacionals en contextos diversos.
| | A5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i saber decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | A9 |
Diferencia els diversos tipus d'agents intel·ligents i saber utilitzar cada un d'ells.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resol problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunica idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT7 |
Aplica els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Agents intel·ligents (6 hs) |
Agents intel·ligents. Definició. Arquitectures. Propietats. Tipologia. |
Sistemes multi-agent (24 hs) |
Introducció als sistemes intel·ligents distribuïts. Comunicació. Estàndards. Coordinació. Negociació. Planificació distribuïda. Votacions. Subhastes. Formació de coalicions. Aplicacions dels sistemes multi-agent a problemes reals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Debats |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Treballs |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, descrivint el temari, bibliografia, metodologia de treball, mecanisme d'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball pràctic realitzat al final del quadrimestre. |
Debats |
Discussió durant el quadrimestre de l'exercici pràctic a realitzar. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i estudi dels continguts de l’assignatura. |
Treballs |
Realització d’exercicis pràctics usant les TIC i guiades pel professor. |
Atenció personalitzada |
Ajuda personalitzada per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologia d'agents. |
Descripció |
Ajuda personalitzada a través de les TICs (correu electrònic, xat, videoconferència) per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologia d'agents. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d'exercicis associats a l'assignatura |
30% |
Treballs |
|
Realització individual d’exercicis pràctics usant les TIC |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de preguntes curtes tipus test respecte al contingut teòric de l'assignatura. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà la mateixa avaluació que la primera. |
Bàsica |
A. Mas , Agentes software y sistemas multi-agente , Pearson-Prentice Hall , 2005
M.Wooldridge , An introduction to multiagent systems (2nd ed) , Wiley , 2009
|
|
Complementària |
, Info. plana web JADE , ,
, Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems , ,
Isern, Sánchez , Guia de programació de sistemes multiagent en JADE 3.3 , DEIM-RT-05-001 , 2005
G.Weiss , Multiagent Systems. A Modern Approach to Distributed Artificial Intelligence , MIT Press , 1999
M.Fasli , Agent technology for e-commerce , Wiley, 2007
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|