Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Comprèn la importància pràctica de la representació i l'adquisició eficient de coneixement dins de la Intel·ligència Artificial.
Coneix i comprèn l'evolució històrica dels mecanismes de gestió i representació del coneixement.
Es familiaritza amb l'ús pràctic d'alguna eina moderna d'enginyeria del coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestiona i comunica informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció i conceptes |
Dades, informació i coneixement, els tipus de coneixements i usos, representació del coneixement, Enginyeria del Coneixement, sintaxi i semàntica
|
2. Representació del Coneixement |
La lògica de primer ordre, les regles i els sistemes de producció; representacions orientades a objectes, Representació de xarxa; ontologies
|
3. Coneixement d'Enginyeria |
Cicle de vida del coneixement; Auditoria Coneixement, adquisició de coneixements; |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
17 |
23.5 |
40.5 |
Presentacions / exposicions |
|
0.8 |
1.2 |
2 |
Treballs |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Fòrums de debat |
|
0.2 |
0.3 |
0.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: continguts, calendari d'activitats, avaluació, bibliografia, ...
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs |
|
Fòrums de debat |
|
Atenció personalitzada |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Descripció |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
30% |
Treballs |
|
Proves pràctiques |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves tipus test |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Brachman, Ronald J; Levesque, Hector J., Knowledge Representation and Reasoning, 2004, Morgan Kaufmann
Riaño, David, Knowledge Representation and Engineering Notes, yearly,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|