Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Capacitat per utilitzar i desenvolupar metodologies, mètodes, tècniques, programes d'ús específic, normes i estàndards de computació gràfica.
|
| A11 |
Capacitat per conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics mitjançant tècniques avançades d'intel·ligència artificial.
|
| A12 |
Capacitat per a la creació i explotació d'entorns virtuals, i per a la creació, gestió i distribució de continguts multimèdia garantint la protecció de la privacitat i els drets d'autor mitjançant tècniques de seguretat informàtica i Intel·ligència Artificial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Identifica els models de representació de dades utilitzades en els sistemes gràfics
Classifica els models fa al seu àmbit d'aplicació
Valora els algoritmes necessaris per a la manipulació dels objectes que formen l'escena i la seva visualització
Identifica les representacions gràfiques òptimes per a cada tipus de dades
| | A11 |
Reconeix els elements que formen part de la interacció, tècniques i dispositius
Adapta el model d'interacció a la tipologia de dades visualitzats
| | A12 |
Reconeix les bases del disseny i la presentació de la informació
Valora els algoritmes de representació de dades científiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resol problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT5 |
Comunica idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les tecnologies gràfiques |
1.1 Conceptes basics de visualització
1.2 Introducció a la programació gràfica |
2. Visualització de dades científiques (SciVis) |
2.1 El procés de visualització
2.2 Codificació de les dades: voxels, estructures optimitzades
2.3 Tècniques de visualització: IVR, DVR
|
3. Visualització d'informació (InfoVis) |
3.1 Disseny i presentació de la informació
3.2 Representació de dades mulitvariables i dades temporals
3.3 Representació de jerarquies
3.4 Representació de grafs |
4. Integració de la visualització en aplicacions informàtiques |
4.1 Sistemes d'interacció per a visualitzacions
4.2 Llibreries gràfiques de visualització i interacció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1.2 |
1.8 |
3 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
11 |
17 |
28 |
Treballs |
|
13.5 |
20.25 |
33.75 |
Fòrums de debat |
|
0.3 |
0.45 |
0.75 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de les eines i conceptes bàsics a utilitzar en l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació de les pràctiques realitzades |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Presentació dels continguts. Els estudiants han de preparar els temes del curs.
|
Treballs |
Realització d'exercicis que treballen els continguts que es van presentant al llarg del curs |
Fòrums de debat |
Compartir preguntes amb el professor i els companys en el Fòrum. Qualsevol, mestre o companys, pot respondre a les preguntes.
|
Atenció personalitzada |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en horaris de consulta o via correu electrònic |
Descripció |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en les hores de consulta o bé a partir de correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de les pràctiques del curs |
10 |
Treballs |
|
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori |
60 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg del l'assignatura |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera. |
Bàsica |
edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson , The Visualization handbook , 2005, Elsevier-Butterworth Heinemann
Colin Ware , Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
C. Chen, W. Härdle, A. Unwin , Handbook of data visualization , 2007, Springer
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|