Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Concebre i implementar arquitectures de distribució i emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Analitza el comportament estacionari dels convertidors de la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Coneix les característiques principals de la màquina elèctrica del sistema de propulsió
Sap dissenyar la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Sap modelar les interaccions entre el convertidor de potència, la màquina elèctrica i dinàmica del vehicle
Verifica les especificacions del disseny de la cadena de distribució d'energia per simulació
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 0 Introducció
|
0.1. Presentació de l'assignatura
0.2. L'assignatura al Moodle
0.3. Avaluació
0.4. Bibliografia
0.5. Guía Docent
0.6. Horaris de consulta
|
Tema 1 Arquitectures de distribució de potència en vehicles elèctrics i híbrids.
|
1.1. Classificació i principals característiques dels vehicles segons el grau d’electrificació.
1.2. Arquitectures de distribució de potència en vehicles elèctrics.
1.3. Arquitectures de distribució de potència en vehicles híbrids.
|
Tema 2 Model mecànic d’un vehicle.
|
2.1 Forces actuants en un vehicle.
2.2 Model dinàmic d’un vehicle.
2.3 Exemple de càlcul de la força de tracció necessària en un vehicle elèctric.
|
Tema 3 : Fonaments de la propulsió, transmissió de potència i frenat del vehicle.
|
3.1 Dimensionat del sistema de tracció en vehicles elèctrics i híbrids.
3.2 Transmissió de potència en vehicles elèctrics i híbrids.
3.3 Frenat i recuperació d’energia en vehicles elèctrics i híbrids.
|
Tema 4 Convertidors de potència en l’àmbit de l’automòbil.
|
4.1 Convertidors bidireccionals.
4.2 Inversors.
4.3 Entrellaçat en convertidors de potència.
|
Tema 5 Semiconductors de potència i components passius en l’àmbit de l’automòbil.
|
5.1 Semiconductors de potència.
5.2 Componentes passius.
|
Tema 6 Modelat i simulació del vehicle elèctric
|
6.1 Dimensionat i modelat del sistema de tracció
6.2 Dimensionat i modelat del sistema d’emmagatzematge d’un vehicle elèctric.
6.3 Interacció entre els diferents blocs que integren l’arquitectura d’un vehicle.
6.4 Cicles de conducció estàndards (ECE, US EPA,…)
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
5 |
5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
26 |
26 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Webconferència |
|
0 |
7.5 |
7.5 |
Webminari |
|
0 |
2 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura en aula ordinària. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Presentacions / exposicions |
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lliurament de problemes a través del campus virtual. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Treballs |
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes. |
Webconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Webminari |
Xerrades, taules rodones i exposicions centrades en temes específics realitzades per experts en l'àmbit, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries mitjançant webconferència o altres eines. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
Description |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliurament de problemes a través del campus virtual. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
15 |
Treballs |
|
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
25 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Els estudiants seleccionen una resposta entre un nombre limitat de possibilitats.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
40 |
Others |
|
Es valora la participació constructiva en les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'assignatura és obligatori fer totes les activitats, treballs i proves mixtes que s'escaiguin. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 55 %. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. Durant la realització de les proves tampoc es podrán utilitzar calculadores programables. |
Bàsica |
M. Ehsani, Y. Gao, S. Longo, K. Ebrahim, Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles, 3rd Edition,
I. Husain, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, 2nd Edition,
J. M. Miller, Propulsion Systems for Hybrid Vehicles, 2nd Edition,
R. W. Erickson, D. Maksimovic, Fundamentals of Power electronics, 2nd Edition,
A. Lidow, J. Strydom, M. de Rooij, D. Reusch, GaN Transistors for Efficient Power Conversion, ,
B. J. Baliga, Wide Bandgap Semiconductor Power Devices: Materials, Physics, Design and Applications, ,
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA/17695105 | MODELATGE I CONTROL DE CONVERTIDORS/17695108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|