IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA Code 17695105
Study programme
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Prerequisites
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
E-mail roberto.giral@urv.cat
carlos.olalla@urv.cat
Lecturers
GIRAL CASTILLON, ROBERTO
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
Web
General description and relevant information Aquest curs aprofundeix a les tecnologies per emmagatzemament i gestió d’energia en l’àmbit del vehicle elèctric. Proporciona coneixements en conceptes fonaments d’energia, de bateries i piles de combustible: les seves tecnologies i el seu modelat, així com els sistemes de gestió associats.

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE1 Conèixer els sistemes sostenibles de generació i transport d'energia elèctrica, i els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric.
 CE2 Concebre i implementar arquitectures de distribució i emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric.
 CE3 Controlar convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació.
Type B Code Competences Transversal
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE1 Coneix els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric
 CE2 Concep i implementa arquitectures d'emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric
 CE3 Controla convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació
Type B Code Learning outcomes
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema I. Emmagatzematge d'energia
• Conceptes relatius a energia i potència.
• Tecnologies d'emmagatzematge d'energia.
• Emmagatzematge amb bateries, conceptes bàsics i tecnologies.
• Emmagatzematge amb piles de combustible, conceptes bàsics i tecnologies.
Tema II. Gestió d'energia • Gestió i cooperació de diferents sistemes d'emmagatzematge.
• Infraestructura de càrrega, tecnologies i estàndards.
• Topologies convertidores per a emmagatzematge.


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1.5 2 3.5
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CE1
2 1 3
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
CE2
CE3
1 25 26
Webminari
CE1
CE2
CE3
0 2 2
Resolució de problemes, exercicis
CE1
CE2
CE3
CT3
0 22.5 22.5
Treballs
CE1
CE2
CE3
CT3
1 9 10
Webconferència
CE1
CE2
CE3
0 7.5 7.5
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura:objectius, avaluació, etc.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferència convidada. Temàtica variable segons els curs.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Col·lecció de transparències disponible al Campus Virtual. Selecció d'articles científics. Capítols de bibliografía bàsica. Aquesta activitat és prèvia i imprescindible per aprofitar altres activitas: webminari, problemes, webconferència.
Es distribueix per temes/subtemes.
Webminari Seminari online, via moodle.
Resolució de problemes, exercicis Col·lecció de problemes proposats sobre aspectes de la documentació escrita i conferència convidada.
Treballs Treball original (individual i/o en equip) de síntesi sobre temes proposats pels professors. S'ha de generar documentació escrita que es lliura via Campus Virtual.
Webconferència Classes magistrals en directe i enregistrades pels professors per revisió posterior. La sessió en directe permet participació remota dels estudiants que poden fer preguntes.
Atenció personalitzada Els alumnes poden consultar dubtes als professors respecte qualsevol activitat formativa i les seves avaluacions.

Atenció personalitzada
Description
Atenció presencial al despatx (amb cita prèvia), per videoconferència (Skype amb cita prèvia), correu electrònic, missatges/fòrum del Campus Virtual.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis
CE1
CE2
CE3
CT3
Col·lecció de problemes, exercicis que s'han de resoldre i lliurar via Campus Virtual. 20%
Treballs
CE1
CE2
CE3
CT3
Treballs sobre temes diversos que s'han de lliurar via Campus Virtual. Inclouen el desenvolupament/simulació de models. 40%
Webconferència
CE1
CE2
CE3
Té associat un examen presencial (prova mixta) que pot incloure preguntes tipus test, preguntes de teoria i problemes. 40%
Others  
 
Other comments and second exam session

- Per fer la mitjana de les qualificacions és necessari obtenir una qualificació mínima de 3,5/10 a l'examen presencial i de 3,5/10 a la qualificació conjunta de la resta de proves (test, problemes i treballs).- A la segona convocatòria només es podrà millorar la qualificació de l'examen presencial i dels treballs. Tan el test com els problemes són tasques que no es poden recuperar a la segona convocatòria.
- No és permès l'ús de dispositius mòbils (telèfons, tabletes, rellotges intel·ligents, etc.) a l'examen. Les activitats avaluatives seran individuals tot i que en pot haver de col·laboratives que s'identificaran expressament així.


Fonts d'informació

Bàsica Husain, I., & Anderson, J., Electric and hybrid vehicles?: design fundamentals, 2nd, 2010
Giral, R., Olalla, C., Valderrama, H., Material al Moodle, cada curs, cada curs

Complementària Ehsani, M., Gao, Y., Longo, S., & Ebrahimi, K., Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design, 3rd, 2018
Jiang, J. and Zhang, C., Fundamentals and Application of Lithium-ion Battery Management in Electric Drive Vehicles, , 2015

Selecció d'articles de revista: divulgatius i científics.

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DEL VEHICLE/17695101
GENERACIÓ D'ENERGIA ELÈCTRICA/17695106

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.