Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
| A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
| A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.1 |
Descriure els programes de salut que es duen a terme en Atenció Primària
| | A16.2 |
Adquirir els coneixements per al desenvolupament de programes de salut en l'àmbit de l'Atenció Comunitària
| | A16.3 |
Participar activament en la resolució de casos i treballs en grup
| | A16.8 |
Explicar necessitats en salut i valorar estratègies per millorar el nivell de salut de la població
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
| | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I:
|
1.-Introducció als programes de salut
2.- Salutogenesi: aplicació en la salut pública i implicacions per el model d'activitats de salut. Aplicacions sanitàries
3.- Diagnòstic de salut comunitària
|
Unitat temàtica II:
|
1.- Què és un programa de salut?. Participació ciutadana en salut
2.- Models d'intervenció comunitària. Metodologia APOC, COMsalut
3.- Instruments per elaborar un programa de salut: Sociograma,mapa d'actius,grups focals
4.- Disseny d'un programa de salut
5.- Avaluació dels programes de Salut |
Unitat temàtica III:
|
1.-Programes de promoció i prevenció de la salut.
3.-Programes d'Intervencions a la Comunitat
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Seminaris |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i explicació del seu desenvolupament així de la metodologia d'avaluació. Introducció als programes de Salud comunitària i al concepte de Salutogenesi |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents temes continguts en l'assignatura, mitjançant l'exposició oral a l'aula. |
Seminaris |
Treball del projecte de salut comunitària, treball en equip i individualitzat amb el suport del professor/ra |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada i individualitzada prèvia sol·licitud, via correu electrònic, al professor/a. |
Descripció |
Atenció personalitzada i individualitzada prèvia solicitud via correu electrònic a la professora. Mètode individualitzat per orientar a l'alumne d'acord amb les seves necessitats d'aprenentatge. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es farà una prova objectiva en la qual s'avaluaran els continguts impartits a les sessions magistrals. |
40% |
Seminaris |
|
ES treballarà com dissenya un programa de salut en totes les seves etapes i avaluació |
30% |
Altres |
|
Presentació per escrit i oral del disseny del projecte |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació Continuada consta de tres parts: Examen tipus test (40%), seminaris (30%) i la presentació tant escrita com oral del projecte (30%). Els projecte s´ha de lliurar a la data prevista al Moodle. L´avaluació continuada representa aprovar cadascuna de les proves avaluatives. Els alumnes que no optin a l'avaluació continuada o que no hagin presentat algun dels exercicis demanats o que els hagin presentat fora de plaç hauran d'anar al'examen final de 2a convocatòria (70%) i realitzar un treball proposat per el professor que s'entregarà en la data proposada en el moodle(30%). Els alumnes que vulguin pujar nota hauran d'anar a l'examen final de 2a convocatòria i renunciar a totes les notes de l'avaluació continuada. Només comptarà la nota de l'examen final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això,davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Piña V. Metodologías para la evaluación de los programas de salud. Red Universidad del Zulia.1998 Milanese E, Merlo R, Laffay B. Prevención y cura de la farmacodependencia: una propuesta comunitària. Plaza y Valdés, S.A.. 2001 Palomas, S. Estrategias metodológicas para la promoción de la salud comunitaria: los títeres tienen la palabra. Espacio Editorial. 2012. |
Complementària |
|
Piña V. Metodologías
para la evaluación de los programas de salud. Red Universidad del Zulia.1998
Milanese E, Merlo R,
Laffay B. Prevención y cura de la farmacodependencia: una propuesta comunitària.
Plaza y Valdés, S.A.. 2001
Palomas, S. Estrategias
metodológicas para la promoción de la salud comunitaria: los títeres tienen la
palabra. Espacio Editorial. 2012. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SALUT PÚBLICA I EDUCACIÓ PER A LA SALUT/18234007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|