Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5.3 |
Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades. |
| A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5.3 |
Conèixer pautes nutricionals associades al problema de salut i recuperació al llarg del cicle vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
| | A7 |
Conèixer maneres de donar suport a la recuperació i la salut en els processos d'adaptació, canvi i adquisició de noves habilitats superada la situació crítica
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer la fisiopatologia dels problemes de salut associats a situacions crítiques al llarg del cicle vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A9 |
Reflexionar des de casos pràctics sobre l'ètica del tenir cura en situacions de risc de mort o de mort imminent
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A14 |
Prendre consciència de la necessitat d'humanització d'entorns tecnològics des de la perspectiva de la persona, gènere i la diversitat multicultural
Explorar l'estrès i l'afrontament en escenaris i situacions crítiques de salut.
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Factors de risc associats a les situacions crítiques i la seva prevalencia en les diferents etapes del cicle vital.
|
Problemes de salut que comporten situacions de risc vital i / o necessitats de cures crítiques. Situacions i reflexions sobre la limitació del tractament del suport vital. Maneig farmacològic. Unitats de cures crítiques i emergències: entorns terapèutics i tecnològics. Confort i humanització. |
Unitat temàtica II: L'adult en situacions crítiques i entorns de cures. |
Processos, malalties i i risc vital en l'adult. Prevenció, valoració i tractament.
Situacions d'urgència i emergència: Shock, fallada multiorgànica, pacient politraumatitzat, traumatisme cranioencefàlic greu, gran cremat, activació de codis d'emergència, lesió medul·lar aguda. Control de la infecció. Control de símptomes i monitorització.
El pacient amb suport de ventilació. Comunicació i afrontament de l'estrès pacient, família i professional.
|
Unitat temàtica III: El nen en situacions crítiques i entorns de cures. |
Processos de malaltia i risc vital en el prematur i el nen. Situacions d'urgència i emergència. L'escenari de cures intensives pediàtriques. El dolor en el nen. Família i hospitalització en unitats de cures intensives pediàtriques. Mesures terapèutiques. Els efectes de la malaltia |
Unitat temàtica IV: La vida i la cura després del procés crític. |
Lesions i discapacitats. Maneig de símptomes. Vivència, adaptació i canvi. Adquisició de noves habilitats, reestructuració de rols. Vida laboral i social. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
14 |
30 |
44 |
Sessió Magistral |
|
33 |
30 |
63 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
30 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminaris |
Treball amb diferents tipus de material ( vídeos, lectures...) per propiciar la discussió i anàlisi per part dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudi de situacions clíniques amb diferents escenaris que exigeix un treball de col•laboració. |
Atenció personalitzada |
Guia, orientació en els seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Descripció |
Guia, orientació i seguiment en les en la matèria que es treballa a les classes magistral/seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Es tindrà en compte l'assistència als seminaris, l'actitud i participació. |
5% |
Sessió Magistral |
|
El contingut de les sessions magistrals, seminaris i ABP, s'avaluarà mitjançant proves objectives.
Les proves mixtes consistiran en preguntes tipus test sobre conceptes bàsics de la matèria, o be preguntes curtes sobre coneixements i raonament crític.
|
75% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Assistència obligatòria
Es tindrà en compte la actitud i la participació.
elaboració de pla de treball grupal i/o individual. Recerca de fonts documentals. Exposició oral, presentació i argumentació dels principis científics basats en fonts documentals. Treball autònom i de grup. Cooperació amb el grup. Autoevaluació. Avaluació grupal. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir les proves objectives superades amb un 5 cadascuna. A la segona convocatòria només es poden recuperar les proves mixtes. Els ABPs i l'assistència als seminaris no són recuperables. la nota d'assistència als seminaris (5%), només es tindrà en comte un cop superats els exàmens. |
Bàsica |
Fernández Ayuso D., Cuidado integral del paciente crítico:de la extrahospitalaria a la UCI., Elsevier,, Barcelona: 2008
López Ortega J, Morales Asencio J, Quesada Moya A., Cuidados al paciente crítico adulto, DAE, Difusión Avances deEnfermería, Madrid:2007
Concepció Fuentes i Pumerola, Manual d'Infermeria Intensiva, Documenta Universitària, Universitat de Girona 2010
García Fernández F.P., Soldevilla Agreda J.J.; Torra i Bou J.E., Atención integral de las heridas crónicas, Fundación Sergio Juán Jordan, Madrid 2016
Nicolás Arfelis JM., Enfermo crítico y emergencias, Elsevier,, Barcelona: 2011
|
Pagines web d'interès: http://seeiuc.org/http://humanizandoloscuidadosintensivos.com/es/inicio/ https://semes.org/ |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|