Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir les tècniques necessàries per a operar amb equacions diferencials.
Adquirir les tècniques necessàries per a operar amb aplicacions lineals, matrius i vectors propis.
Adquirir les tècniques necessàries per a operar amb vectors.
Adquirir les tècniques relacionades amb el càlcul d'extrems.
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets.
Aplicar les tècniques de càlcul amb matrius en problemes concrets.
Comprendre el concepte d'equació diferencial.
Conèixer el model teòric d'espai vectorial.
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una i diverses variables.
Conèixer els conceptes teòrics d'aplicació lineal, matriu i espais propis.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Matrius i Funcions |
Càlcul matricial i sistemes d'equacions. Funcions de varies variables, exemples i representació gràfica. |
Funcions de diverses variables |
Continuïtat, derivades parciels, diferenciabilitat i càlcul d'extrems. Integració múltiple. Concepte, tècniques de càlcul i usos |
Espais vectorials i aplicacions lineals |
Conceptes i propietats bàsiques dels espais vectorials i les aplicacions lineals. Diagonalització d'endomorfismes i producte escalar. |
Equacions diferencials |
Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
60 |
50 |
110 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
52 |
82 |
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Resoldre els possibles dubtes que puguin surgir durant el curs.
|
Descripció |
Atenció als alumnes durant les hores de consulta al despatx del professor. Resposta de dubtes mitjançant el moddle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Primera prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de la primera part dels continguts del curs. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Segona prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots els continguts del curs. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova única. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots les continguts del curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. Rogawski, cálculo, Ed. Reverté, 2012
S. Salas, G. Etgen, E. Hille, calculus: una y varias variables, Ed. Reverté, 2002
|
|
Complementària |
H. Anton, Introducción al algebra Lineal, Limusa, 1983
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|