Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A8 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
6. Identificació de sistemes biològics en base a ontologies del projecte "gene ontology". |
|
7. Desemvolupament de recursos informàtics per a la anàlisi de sistemes basats en MySql. |
|
8. Aplicació d'un sistema d'equacions estructurals en la anàlisi de sistemes biològics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
contacte anton.romeu@urv.cat; mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball final. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en un examen de la part de Teoria. La nota dels Seminaris i Practiques no es reavalua de cara a la segona convocatòria. L'assistencia a pràctiques es imprescindible per superar l'assignatura així com la realització dels seminaris. |
Bàsica |
Twyman, RM, Principles of proteomics, 2004, Taylor and Francis
Timothy, D and JR Yates, Proteomics for Biological Discovery, 2006, Wiley-Liss
Figeys, D, Industrial Proteomics. Applications for Biotechnology and Pharmaceuticals, 2006, Wiley-Interscience
|
|
Complementària |
|
A determinar |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|