Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Tenir un bon coneixement de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Integrar els coneixements de termodinàmica i cinètica al disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
Saber interpretar les dades d'evolució temporal de sistemes químics i extreure paràmetres cinètics
| | A8 |
Saber aplicar els principis de la termodinàmica als processos químics i bioquímics i a sistemes en equilibri
Saber relacionar les condicions de temperatura, pressió i composició amb la constant d'equilibri
Integrar els coneixements de termodinàmica i cinètica al disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Recordatori de conceptes termodinàmics |
Ecuacions d'estat
Relacions i funcions termodinàmicas
Gasos ideals
Balanços de massa i energia
1ra, 2na i 3ra lleis
Energia de Gibbs i potencial químic
|
Transformacions de la materia |
Canvi i equilibri de fases
Substàncies pures
Sistemes multicomponents
Diagramas de fases |
Dissolucions |
Composició, magnituds de mescla, dissolucions ideals i dil.luides ideals.
Desviació del comportament ideal |
Recordatori de conceptes de la cinètica química |
Velocitat de reaccio: equació de velocitat, ordre de reacció, constant de velocitat
Mecanismes de reacció: etapa elemental, reacció senzilla, reacció complexa.
Constant aparent, pseudoordre
|
Anàlisi de les dades cinètiques |
Mètodes de determinació d'ordres de reacció.
Mètode d'integració per reaccions senzilles.
Pseudo-ordre de reacció. Constant aparent.
Tècniques experimentals per la determinació de les velocitats de reacció.
|
Influència de la temperatura en la velocitat de les reaccions |
Equació d'Arrhenius
Teoria d'Arrhenius. Complex activat i factor de freqüència. Interpretació molecular.
|
Tractament cinètic de les reaccions complexes |
Equació d'Arrhenius
Teoria d'Arrhenius. Complex activat i factor de freqüència. Interpretació molecular.
|
Mecanismes de reacció |
Complexitat dels mecanismes
Aproximació de l’etapa determinant d’una reacció
Aproximació de l'estat estacionari
Exemples de mecanismes coneguts
Mecanismes catalítics. Catàlisi enzimàtica.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
6 |
16 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33.75 |
55.75 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
12.8 |
20.8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Recordatori de conceptes vistos en Química General, relacionats amb la Termodinàmica i la Cinètica Químiques |
Pràctiques a laboratoris |
Treball orientat a l'aplicació dels conceptes adquirits durant les classes teòriques.
|
Sessió Magistral |
Presentació i desenvolupament dels diferents temes, amb suport de materials accessibles a través de Moodle |
Resolució de problemes, exercicis |
Es resolen a classe problemes prèviament lliurats als alumnes, que compten a més amb una colecció de problemes resolts. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l'assignatura es poden contactar directament en els seus despatxos respectius, o concertant cita a través del correu electrònic.
|
descripción |
Les professores de l'assignatura es poden contactar directament en els seus despatxos respectius, o concertant cita a través del correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluen a través de l'informe i d'una pregunta en alguna de les proves objectives, segons calendari. |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 parcials, 1 de continguts de Termodinàmica i 1 de Cinètica. Els parcials tenen el mateix pes. |
90 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A cada part cal treure com a mínim un 3,5 La segona convocatòria consistirà en una prova escrita sobre tot el contingut de l'assignatura. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
I. N. LEVINE, Fisicoquímica, vols I y II,, Mc Graw-Hill,
P.W. ATKINS, J. de PAULA, Physical Chemistry for the Life Sciences, Freeman,
P.W. ATKINS, J. de PAULA, The elements of Physical Chemistry, Freeman,
P.W. ATKINS, Química Física, Omega,
I. N. LEVINE, Problemas de Fisicoquímica, McGraw-Hill.,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA I/19204009 | QUÍMICA II/19204010 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|