DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) PREPARACIÓ I PRESENTACIÓ DE PROJECTES Código 19625104
Titulación
Begudes Fermentades (2014)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
REGUANT MIRANDA, JORDI
Correo-e jordi.reguant@urv.cat
Profesores/as
REGUANT MIRANDA, JORDI
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
 A9 Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Establir una hipòtesis i objectius de treball per el disseny de projecte.
Comunicar idees i conceptes de manera clara.
 A9 Integrar informació i elaborar projectes.
Comunicar idees i conceptes de manera clara.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat)
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Projectes: tipus de projectes. Estructura bàsica d’un projecte: Antecedents i marc teòric; hipòtesis; objetius i resultats
Convocatòries de projectes. Tipus de convocatòries
Presentació de projectes. Presentacions orals. Presentació escrita.
Avaluació de projectes: Organismes avaluadors y avaluació per pars.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 2 3
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT2
CT5
5 20 25
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A7
A9
CT6
CT7
5 15 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A7
CT5
6 18 24
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves orals
A7
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentaciones inicials
Presentacions / exposicions Presentacions d'un projecte d'acord amb els diferents tipus
Esdeveniments científics i/o divulgatius Explicació de continguts i formularis de sol·licitud.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Plantejament de problemes de resolució a l'aula.
Atenció personalitzada Tutorías. Consultes sobre l'asignatura.

Atenció personalitzada
descripción
Els alumnes poden demanar en tot moment hora per consultes personals amb els professors

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT2
CT5
Evaluació de diferents tipus de presentació:
Elevator pitch
One minute self presentation
Full presentation (10 min)
Presentació escrita



10%
10%
40%
40%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'assignatura té una única convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Wingate, Lory Mitchell.

 Project management for research and development : guiding innovation for positive R&D outcomes.

CRC Press, Taylor & Francis Group, 2015

 

Newton, Richard

The Project Manager. Mastering the art of Delivery. 

Prentice Hall, 2nd edition, 2009

https://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/
https://www.cdti.es/
http://accio.gencat.cat/
http://agaur.gencat.cat/

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.