IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Code 19635302
Study programme
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
30 Treball fi de màster Segon 2Q
Teaching
Department Bioquímica i Biotecnologia
Coordinator
SANZ IBAÑEZ, CINTA
E-mail cinta.sanzi@urv.cat
pierre-louis.teissedere@urv.cat
Lecturers
SANZ IBAÑEZ, CINTA
TEISSEDRE , PIERRE-LOUIS
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final.
 A2 Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística.
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A4 Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
 A6 Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme.
 A7 Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics.
 A8 Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast.
 A9 Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari.
 A10 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentatge
Type A Code Learning outcomes
 A1 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer les institucions i els organismes relacionats amb l'especialització escollida.
 A3 Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A4 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A5 Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A6 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A7 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A8 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
 A9 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A10 Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la recerca pròpia.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT7 Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat)
Type C Code Learning outcomes

Procediments de selecció i assignació
Procedures

Cada alumne tindrà un tutor especific de la Universitat i un altre de l'empresa. Addicionalment, hi ha un coordinador que assigna cada alumne a un tutor.


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
4 12 16
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
22 66 88
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
10 500 510
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
2 150 152
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Pla específic d'actuació
  Description
Activitats Introductòries Establiment de requisits bàsics
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Seguiment alumnes i informació sobre el seu treball
Elaboració del treball de fi de grau/màster Treball personal de l'alunne amb orientacions del tutor
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació al davant d'un tribunal format per 4 persones: Tutor + Coordinadors de les 3 Universitats (Porto, Burdeus i Tarragona)

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

El tutor de la Universidad es coordinara amb el tutor del centre de practiques com a minim dues vegades: a l'inici I al final de les practiques. En cas que fos necessari, es podrán reunir en una altre ocasio. 


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una avaluació externa (per part del centre de pràctiques) i una autoavaluació.
Methodologies Competences Description Weight        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
TREBALL ESCRIT 60
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
PRESENTACIO ORAL 40
Others
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.