Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques (G7) |
| A1.9 |
Projectar màquines tèrmiques i sistemes d'intercanvi de calor |
| A5.7 |
Coneixements i capacitats per a l'aplicació de l'enginyeria de materials (M7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.6 |
Motivar i transmetre entusiasme als altres |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Conex i sap aplicar els principis de disseny per a la fabricació i disseny per al muntatge.
| | A1.3 |
Conex i sap aplicar els principis de seguretat en màquines (Risck Assestment).
| | A1.9 |
Aplica els condicionants de fabricació al projecte d'elements i grups mecànics.
| | A5.7 |
Selecciona materials per al projecte mecànic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B2.4 |
Participa activament en la distribució de les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip
| | B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B5.1 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introduccio al disseny d' elements i grups mecanics |
|
2 Selecció de materials per al projecte mecànic |
2.1 Metalls
2.2 Plastics |
3 Construcció lleugera. |
3.1 Soldadura |
4 Disseny de peces enmotllades |
4.1 Fosa
4.2 injecció de plastics
4.3 Altres peces enmotllades
4.4 Forja |
5 Acoplaments i elements de transmissió |
|
6. Ergonomía |
|
7. Enginyeria Inversa |
|
8. Seguretat en màquines |
|
9. Lideratge, emprenedoria i orientació professional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Projectes |
|
30 |
78 |
108 |
Projecte Integrador Experimental |
|
1 |
3 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentacio dels mètodes de disseny |
Sessió Magistral |
Esposició dels aspectes mes rellevants del temari |
Projectes |
Treball pautat i tutoritzat pel professorat que es desenvolupa en diferents fases. Com ara: identificació d’un problema u objecte d’estudi, revisió i anàlisi crític de diferents fonts d’informació, definició d’objectius o hipòtesis, metodologia i pla de treball, recollida d’informació, anàlisi i conclusions. Pot ser individual o en grup i tenir diferents nivells de complexitat. |
Projecte Integrador Experimental |
Desenvolupar un treball basat en un equip industrial o tecnològic ja existent, o per desenvolupar, segons unes especificacions donades. |
Atenció personalitzada |
Atencio al despatx en horari de consultes |
Descripció |
S'anunciarà el despatx i l'horari de consultes a través de moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Projectes |
|
Lliurament de mini-projectes proposats |
55% |
Projecte Integrador Experimental |
|
Exercici d'enginyeria inversa que s'haurà de presentar oralment en anglès |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves per avaluar l' assoliment dels aspectes mes conceptuals de l' assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
OBSERVACIONS: Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Nota mínima de l'examen de teoria per a fer mitja de l'assignatura es de 4. En caràcter addicional, es preveu la construcció d'un dels mini-projectes en els laboratoris d'enginyeria mecànica. Aquesta activitat es voluntària i pot estar limitada als millors projectes presentats. Activitat inclosa dins de les activitats del CDIO. La valoració satisfactòria d'aquesta activitat aportarà fins a 1 punt addicional a la qualificació ordinària. En el cas del primer qualificat en la prova dels enginys construïts, es podrà assignar fins a 0.5 punts addicionals. |
Bàsica |
Pedro R. Mondelo et al., Ergonomía: Fundamentos. 1, EDICIONES UPC , 2001
Carles Riba i Romeva, SELECCION DE MATERIALES EN EL DISEÑO DE MAQUINAS, EDICIONES UPC, 2008
, , ,
Pedro R. Mondelo et al., Ergonomía 3. Diseño de puestos de trabajo, EDICIONES UPC , 2004
|
Els professors publicaran al Moodle les publicacions necessàries per al seguiment dels diferents temes |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
El desenvolupament de l' asssignatura es planteja de manera coordinada amb Disseny de Màquines |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|