Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d’estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials, i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A2.4 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic industrial, especialitat en mecànica (G11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
| A6.1 |
Exercici original que cal realitzar individualment i presentar i defensar davant d'un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'enginyeria industrial de naturalesa professional en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments (TFG1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B2.1 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions |
| B2.2 |
Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria, vinculats a la professió d'enginyer industrial, especialitat en mecànica. |
| B4.4 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques que capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Fonamenta les decisions de projecte en les bases científiques i tecnológiques de la propia especialitat.
Aplica els coneixements en matèries bàsiques per realitzar el disseny d'un projecte.
| | A2.3 |
Completa un exercici original a realitzar individualment i presenta i defensa davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria Industrial de caire professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyament
| | A2.4 |
Coneix la legislació bàsica que aplica al projecte i sap on buscar-la.
| | A4.12 |
Planifica mitjançant diagrames de barres o altres tècniques senzilles les tasques a dur a terme en cada etapa de projecte.
| | A6.1 |
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Mecànic amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
| | B1.3 |
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
| | B2.2 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B4.4 |
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C1.2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C2.2 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Es defineixen
diferents tipus de projectes amb les següents característiques: Hi hauran un grup de directors de projectes que proposaran
els àmbits de projectes que poden dirigir. En algun cas concret, el director
propossarà, a més, un tema específic.
Els alumnes triaran, per ordre de preferència,
fins a 5 directors amb qui desitgin fer el projecte. El coordinador assignarà
el director a cada alumne segons criteris específics. Una vegada assignat el
director, els alumnes hauran de definir, sempre assesorats pel director, el
tema del TFG.
Els alumnes poden fer el projecte en una empresa exterior. En aquest cas se li
assignarà un tutor intern de la URV i ells hauran d'aportar un director del
projecte de dintre de l'empresa.
En tots els casos, els alumnes hauran de: triar director, registrar el
projecte, lliurar-lo amb el vist-i-plau del director i defensar-lo oralment. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
9 |
5 |
14 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
5 |
0 |
5 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
245 |
245 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
30 |
31 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà el funcionament general de l'assignatura especificant, clarament, tot el programa bàsic per desenvolupar el TFG.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Com a procediment general, els alumnes hauran de: triar director, registrar el projecte, lliurar-lo amb el vist-i-plau del director i defensar-lo oralment. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Hi hauran un grup de directors de projectes que proposaran els àmbits de projectes que poden dirigir. En algun cas concret, el director propossarà, a més, un tema específic.
Els alumnes triaran per ordre de preferència, fins a 5 directors amb qui desitgin fer el projecte. El coordinador assignarà el director a cada alumne segons criteris específics. Una vegada assignat el director, els alumnes hauran de definir. sempre assesorats pel director, el tema del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'alumne desenvoluparà adequadament, i sempre guiat i assesorat pel seu director del TFG, el projecte específic i propi de la seva especialitat. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació de la documentació formal: segons està descrita en la normativa pròpia de l'assignatura del TFG. Aquest treball haurà d'anar acompanyat d'un vist-i-plau del director.
Defensa oral del TFG: davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal.
Una vegada presentat el TFG es farà un exàmen de normes per verificar que la documentació presentada és corrrecta des d'un punt de vista formal. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Tota la informació referent a aquesta assignatura està recollida de
forma completa i exhaustiva en una normativa pròpia del TFG. És
fonamental llegir-la amb molta cura abans de fer el TFG. Cada any es
nomenarà un Coordinador General del TFG per gestionar tota la
documentació i tots el plaços i que serà l'interlocutor directe dels
alumnes per resoldre qualsevol problema. És fonamental llegir-la amb
molta cura abans de fer el TFG. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Els treballs han d'anar acompanyat d'un vist-i-plau del director per al seu dipòsit.
Una vegada dipositat el TFG es farà un exàmen de normes per verificar que la documentació presentada és corrrecta des d'un punt de vista formal. |
Imprescindible |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Durant la defensa del treball de fi de grau, davant de tribunal, s'avaluarà la qualitat tècnica del Treball.
El tribunal consultarà l'opinió del tutor respecte al desenvolupament i la qualitat del treball. |
75% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Durant la defensa del treball de fi de grau, davant de tribunal, s'avaluarà la qualitat de la presentació i la capacitat de defensa i resposta argumentada de les qüentions plantejades pel tribunal
|
25% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la valoració del treball fi de Grau es realitzarà una valoració de les diferents competències transversals i nuclears especificades a l'apartat de competències. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Tota la informació referent a aquesta assignatura està recollida de forma completa i exhaustiva en una normativa pròpia del TFG. És fonamental llegir-la amb molta cura abans de fer el TFG. Cada any es nomenarà un Coordinador General del TFG per gestionar tota la documentació i tots el plaços i que serà l'interlocutor directe dels alumnes per resoldre qualsevol problema. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|