Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A2.3 |
Dirigir i gestionar tècnica i econòmicament projectes, instal•lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats. (G3) |
| A3.3 |
Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrentar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col.laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidsciplinars, multilingües i multiculturals. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B5.1 |
Realitzar la investigació apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa e innovadora, en contextos multidisciplinars. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Progressa en el coneixement de les estratègies de control de processos.
| | A1.4 |
Aplica l'ús d'ordinadors al control de processos.
| | A2.2 |
Assimila les limitacions del Control Clàssic de processos i justifica l'ús de tècniques avançades de control.
| | A2.3 |
Obté una visió clara de l'aplicabilitat directa dels coneixements adquirits durant el disseny i operació d'un procés.
| | A3.3 |
Introdueix tècniques avançades de control industrial, amb la finalitat de distingir quina tècnica és més adequada a un procés de producció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.3 |
Estableix les estratègies per a que cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències.
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d' un projecte integrat o treball de investigació.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Duu a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col.labora activament a la planificació del treball en equip, a la distribució de tasques i terminis requerits.
Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
| | B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per a desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per a resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalúa les seves possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per a aconseguir l' èxit de les seves decisions.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
| | B6.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Sistemes de control clàssic i alternatives de control avançat.
2. Modelització de processos.
3. Control multivariable. Interacció i desacoblament de bucles de control.
4. Control adaptatiu.
5. Model de control predictiu. Control de supervisió.
6. Sistemes de control distribuïts i jeràrquics.
7. Aplicació de xarxes neuronals artificials per al control de processos.
8. Control seqüencial.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
9 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.3 | B2.3 | B3.1 | B4.1 | |
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: descripcio dels continguts i dels objectius. Planificacio del curs i criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Sessions que es presentaran els conceptes fonamentals de l'assignatura. Tot el material utilitzat es proporcionarà als estudiants usant l'espai de treball moodle |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, resolució i comentaris d'un problema o exercici relacionat amb el tema. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'aplicació, a nivell pràctic, de la teoria d'una àrea de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics usant algorismes d'informatica. |
Atenció personalitzada |
Reunions personals programades amb el professor per proporcionar més ajuda i orientació als estudiants de manera individual |
Descripció |
Els Professors de l'assignatura estaran disponibles en el despatx durant l'horari oficial d'atenció a l'alumnat. No obstant, els estudiants poden concertar entrevistes individuals mitjançant un correu electrònic al professor en horaris fora de de l'horari d'atenció oficial |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució, lliurament i avaluació d'un conjunt de problemes individuals que es realitzaran a l'aula |
25% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Desenvolupament, usant unprogramari de simulació adequat, d'estudis de simulació i control de processos |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.3 | B2.3 | B3.1 | B4.1 |
|
Prova escrita indivudual, centrada sobretot en l'aplicació pràctica dels conceptes desenvolupats durant el curs |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: examen addicional amb un pes del 50% de la nota final que substitueix la nota de l'examen de primera convocatòria. Es mantindran altres components de l'avaluació. L'ús de qualsevol tipus de dispositiu de comunicació està estrictament prohibit tret que l'instructor del curs ho indiqui altrament. |
Bàsica |
Smith, C.L., Advanced proces Control. Beyond Single loop Control, 2010, John Willey and Sons
King, M, Process Control: A Practical Approach , 2011, John Willey and Sons
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES II/20695106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES I/20695105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|