Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC4 |
CE4-Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC10 |
CE10-Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2-Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3-Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC7 |
CT7-Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer les teories, models i programari específic en l'àmbit de la Química Computacional. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'utilitzar tècniques de la Química Computacional en la investigació química. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'interpretar literatura bàsica i aplicacions de la Química Computacional. |
AC6
|
|
|
Saber interpretar els resultats obtinguts en l'aplicació de programari de Química Computacional a aplicacions concretes. |
AC10
|
BC2 BC3 BC7
|
|
Avaluar críticament una informació i incorporar-la a la pròpia base de coneixements. |
|
BC2
|
|
Adquirir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multidisciplinar. |
|
BC7
|
|
tema |
Subtema |
1. Programari de càlcul e interfícies d' usuari |
Visualitzadors, constructors moleculars. |
2. Mètodes clàssics vs. mètodes quàntics. |
Mecànica molecular. Mètodes ab initio. Mètodes semiempírics. Mètodes DFT. |
3. Estructura molecular i energia en fase gas. |
Superfícies d'energia potencial. Caracterització de punts estacionaris. |
4. Anàlisis de la superfície d'energia potencial |
Anàlisis vibracional. Espectroscòpia IR i Raman. Funcions termodinàmiques bàsiques. |
5. Reactivitat |
Teoria de l'estat de transició. Algoritmes i estratègies per a la localització d'estats de transició. Selectivitat. Enantioselectivitat. |
6. Càlcul de l'energia en sistemes complexes |
Efectes de solvatació. Molècules de gran tamany. Mètodes híbrids. |
7. Dinàmica molecular clàssica |
Anàlisis conformacional. Simulacions moleculars. |
8. Espectroscòpies avançades i altres propietats |
UV. CD. NMR. pK. Potencials redox. |
9. Anàlisis de resultats (I) |
Diagrames orbitals. Anàlisis de població. Orbitals naturals (NBO). Teories qualitatives. Normes de Woodward i Hoffmann. Esquemes de descomposició de l'energia d'interacció. |
10. Anàlisis de resultats (II) |
Visualització de funcions moleculars (densitat electrònica, potencial electrostàtic). Introducció a la teoria d'àtoms en Molècules (AIM). |
11. Introducció al LINUX i a la programació de scripts. |
Ordres bàsiques de Linux. Sistemes de coles. Shell scripts. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
45 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
sessions pràctiques d'utilització del programari específic i utilització autònoma del programari |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici. |
Treballs |
treball/s que realitza l'estudiant de forma autònoma, individualment o en grup |
Atenció personalitzada |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants |
|
Atenció personalitzada |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
descripción |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants abans de la prova objectiva
-Dr. Carles Bo: cbo@iciq.es |
|
|
descripción |
Peso |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució de problemes proposats i realitzats de forma personal o en grup fora de l'aula |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
preguntes curtes sobre els conceptes i continguts exposats en les classes magistrals i en les pràctiques |
50 |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Jensen, Frank, Introduction to computational chemistry , 2006, Chichester, England [etc.] : John Wiley & Sons
Cramer, Christopher J., Essentials of computational chemistry : theories and models , 2004, West Sussex : John Wiley & Sons
Wolfram Koch, Max C. Holthausen, A chemist's guide to density functional theory, 2001, Weinheim : Wiley-VCH
Foresman, James B., Exploring chemistry with electronic structure methods, 1996, Pittsburg (PA) : Gaussian, 1996
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
MÈTODES TEÒRICS PER DETERMINAR L'ESTRUCTURA ELECTRÒNICA I MOLECULAR/13685206 | MODELITZACIÓ COMPUTACIONAL EN CATÀLISI I CIÈNCIA DE MATERIALS/13685211 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|