IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) TEORIA DE LA PRESA DE DECISIONS Code 20725109
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
MARISCAL ARLABAN, ASIER
E-mail asier.mariscal@urv.cat
Lecturers
MARISCAL ARLABAN, ASIER
Web
General description and relevant information This course provides analytical tools to understand situations in which agents take their decisions strategically. Applications are, for example, marketing campaigns, investment races, or price wars, and, more generally, any kind of competition between firms.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
Type B Code Competences Transversal
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.4 Sap aplicar instruments de l'anàlisi estratègica per a la presa de decisions en situacions complexes pròpies de l'entorn tecnològic i l'explotació de la innovació.
Type B Code Learning outcomes
 B2.1 Coneix instruments per al lideratge en entorns d'incertesa.
 B2.2 Sap desenvolupar estratègies per influir als altres en contextos multidisciplinaris
 B3.1 Sap organitzar el treball de manera col·laborativa en contextos complexos i multidisciplinaris.
 B3.2 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
 B4.1 Desenvolupa la capacitat de pensar estratègicament aprofitant els coneixements tècnics i les eines de presa de decisions.
 B5.2 Sap dissenyar estratègies empresarials en un marc tecnològic, en contextos complexos i de manera crítica.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Jocs d'habilitat
Jocs d'atzar
Presa de decisions seqüencials
Presa de decisions simultànies
Jocs motius mixtos per a dues persones
Estratègies contínues
Estratègies mixtes
Jocs repetits
Jocs multi-personals

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.4
15 19 34
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
2 10 12
Debats
A1.4
B2.2
B3.2
8 12 20
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A1.4
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció en la assignatura i el sistema d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de la assignatura per part del professor.
Presentacions / exposicions Presentació d'un treball per part dels estudiants.
Debats Debat sobre temes concrets en base als continguts de la assignatura i els treballs dels estudiants.
Atenció personalitzada Consulta dels estudiants sobre les problemes, el treball y altres continguts de la assignatura.

Atenció personalitzada
Description
En el horari de consulta els estudiants poden fer preguntes respecte als continguts de la assignatura. Les consultes es farán al despatx del professor en el horari establert o concertant hora prèviament.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
Students have to deliver a case study. 40%
Debats
A1.4
B2.2
B3.2
Students are expected to participate in class debates. 5%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.4
There will be a final exam based on all contents of the course. 55%
Others  

For the second call (segunda convocatoria) students have to pass an exam (60%) and must deliver a case study (40%). If the case study has been delivered previously, the note can be preserved.

 
Other comments and second exam session

For the second call (segunda convocatoria) students have to pass an exam (60%) and must deliver a case study (40%). If the case study has been delivered previously, the note can be preserved.


Fonts d'informació

Bàsica Dixit, Skeath, Reiley, Games of strategy, 3er, Norton
Bierman, Fernandez, Game theory with economic applications, 2nd, Addison-Wesley

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.