Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.5 |
Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica. |
| A2.2 |
Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.3 |
Integra sistemes energètics en un context ambiental i econòmic.
| | A1.5 |
Analitza sistemes mitjançant l'anàlisi energètica i exergètic, i avalua mesures d'eficiència energètica.
| | A2.2 |
Coneix tecnologies i metodologies per millorar l'eficiència energètica en indústria i transport i sap com integrar i aplicar-los.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
A) Industria |
1. Eficiència energètica en sistemes elèctrics
2. Co- i trigeneració
3. Integració de processos
4. Anàlisi exergètic de processos
5. Modelació de Processos energètics
|
B) Transport |
6. Sistemes avançats de transport: Funcionament, tecnologies, infraestructures i medi ambient; Conceptes de futur
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
2.5 |
3.5 |
Proves mixtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció al contingut de la matèria |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes bàsics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió en grup o individuals per aclarir els conceptes o metodologies. Inclou treball individual de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Trobades individuals amb els alumnes en el horari d'atenció del professor a partir de concertar una cita prèvia. |
descripción |
Trobades individuals amb els alumnes en el horari d'atenció del professor a partir de concertar una cita prèvia. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Exercicis fets i recollits durant les hores de problemes. Aquests problemes es realitzaran de forma individual. |
30 |
Proves mixtes |
|
Dues exàmens individuals d'avaluació parcials realitzats durant el curs. Cada examen té un pes de 50%. |
70 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria consisteix en un examen individual. Es conservarà l'avaluació de la tasca en grup. No està permesa la utilització de telèfons mòbils o d'altres dispositius de comunicació durant la realització de les proves d'avaluació. En cas d'infringir aquesta norma el professor actuarà tal i com indica l'article 24 de la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV, considerant que s'ha realitzat una acció fraudulenta en activitats d'avaluació. |
Bàsica |
, Moodle, ,
Alan P. Rossiter, Beth P. Jones, Energy Management and Efficiency for the Process Industries, John Wiley & Sons, http://onlinelibrary.wiley.com/book/10.1002/978111
Frank (Xin X.) Zhu, Energy and Process Optimization for the Process Industries, John Wiley & Sons , http://onlinelibrary.wiley.com/book/10.1002/978111
|
|
Complementària |
Andreas Sumper, Angelo Baggini, Electrical Energy Efficiency: Technologies and Applications, John Wiley & Sons , http://onlinelibrary.wiley.com/book/10.1002/978111
Ibrahim Dincer and Marc A. Rosen, EXERGY-Energy environment and sustainable development, Science Direct, http://www.sciencedirect.com/science/book/97800804
R M Harrison, R E Hester , Transport and the Environment, The Royal Society of Chemistry, http://pubs.rsc.org/en/Content/eBook/978-0-85404-2
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|