Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Planteja, estudia i resol les aplicacions dels balanços de matèria i energia.
Saber aplicar els balanços de matèria i energia a un sistema amb reacció química.
Coneix les relacions entre les propietats de diferents fases en equilibri i les equacions que les relacionen.
Coneix les principals variables de procés que s'utilitzen en Enginyeria Química, així com l'ús de diversos sistemes d'unitats.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, etc.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, etc.
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Prepara i realtiza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalua críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l 'accés a la informació i el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. INTRODUCCIO |
Enginyeria química i processos de producció. Conceptes generals. Tipus de processos.
Variables de procés emprades en Enginyeria Química: Dimensions i unitats. Sistemes d’unitats. Xifres significatives. Consistència termodinàmica, dimensional i d’unitats de les equacions.
|
TEMA 2. BALANÇOS DE MATERIA |
La llei de la conservació de la matèria. Plantejament d'un balanç de matèria. Graus de llibertat. Solució de problemes de balanç de matèria en estat estacionari.
Sistemes amb múltiples subsistemes. Recirculació, bypass i purgues.
Reaccions químiques. Balanços de matèria amb reacció química.
|
TEMA 3. EQUILIBRI DE FASES |
Els estats d’agregació de de la matèria. Diagrames de fases.
Relacions d'estat per a gasos. Pressió de vapor de líquids.
Equilibri líquid-vapor. Saturació. Saturació parcial i humitat.
Equilibri líquid-líquid. Solubilitat. Líquids immiscibles o parcialment miscibles.
Balanços de matèria involucrant processos amb diferents fases en equilibri.
|
TEMA 4. BALANÇOS D’ENERGIA |
Formes d'energia. Conservació de l'energia. Primer principi de la termodinàmica.
Canvis d'entalpia amb o sense canvis de fase. Balanços d’energia en sistemes amb reacció química.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
15 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
24.5 |
38.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i programa. Mètode d'avaluació. Bibliografia |
Sessió Magistral |
Presentar els conceptes fonamentals inclosos en el temari i fomentar que els alumnes cerquin informació addicional i complementaria que ajudi a integrar els coneixements adquirits |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics relacionats amb els conceptes exposats en la classes magistrals |
Atenció personalitzada |
Resolució de consultes i dubtes individualment per cada alumne en el despatx del professor o per comunicacio virtual |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixents tecnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d’atenció es comunicarà oportunament a traves de MOODLE Malgrat no es necessari avisar amb antelació, és recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i lliurament d'exercicis en equip, preferiblement a l'aula o fora d'ella si requereix més temps.
|
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Dues proves escrites (mitjans de quadrimestre i en finalitzar), enfocades principalment a l'aplicació pràctica dels conceptes bàsics presentats durant el curs. |
30% & 45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria contempla la realització d'una única prova d'avaluació total i exhaustiva dels diferents conceptes inclosos en el contingut de l'assignatura. A la segona convocatòria es mantindrà inalterada la nota assolida en les activitats de “Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària". Durant les proves, no es poden tenir mòbils activats a la vista i queda completament prohibit manipular-los durant la prova. En qualsevol prova, no es pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès i informat a l'examen. |
Bàsica |
Felder, Richard M., Elementary principles of chemical processes, 3rd, Wiley
Himmelblau, David Mautner, Basic principles and calculations in chemical engineering, 5th, Prentice Hall
Ghasem, Nayef; Henda, Redhouane , Principles of chemical engineering processes : material and energy balances, 2nd, CRC Press
Duncan, T. Michael ; Reimer, Jeffrey A., Chemical engineering design and analysis : an introduction, 1st, Cambridge University Press
|
|
Complementària |
Costa, J. ... [et al.], Curso de química técnica, 1a ed, Reverte
Aucejo, A. ... [et al.], Introducció a l'enginyeria química, 1a ed, Pòrtic
Calleja Pardo, G. ... [et al.], Introducción a la ingeniería química, 1a ed, Editorial Sintesis
Heaton, A., An Introduction to industrial chemistry, 1st ed, Blackie Academic & Professional
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GESTIÓ AMBIENTAL I ENERGÈTICA/20735109 | TRACTAMENT AVANÇAT D'AIGÜES/20735111 | DISSENY ECOEFICIENT DE PROCESSOS/20735112 | INTEGRACIÓ D'ENERGIES RENOVABLES/20735203 | MODELITZACIÓ DE PLANTES DEPURADORES/20735206 | CINÈTICA I REACTORS/20735211 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CINÈTICA I REACTORS/20735211 | OPERACIONS UNITÀRIES BÀSIQUES/20735214 | FONAMENTS QUÍMICS DE L'ENGINYERIA/20735213 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|