DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS Código 20755103
Titulación
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia (2019)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
Correo-e daniel.salavera@urv.cat
Profesores/as
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
Web
Descripción general e información relevante En aquesta assignatura es presenten diferents mètodes de mesura i càlcul de propietats termodinàmiques i de transport

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE1 Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE1 Defineix les diferents propietats volumètriques, tèrmiques i de transport de fluids
Coneix dispositius experimentals actuals per a la mesura de les propietats termodinàmiques i de transport de fluids.
Estima propietats termodinàmiques i de transport de fluids
Calcula propietats volumètriques de fluids aplicant el principi d'estats corresponents i / o equacions d'estat.
Soluciona problemes d'equilibri de fases de sistemes multicomponents.
Aplica regles de mescla i de combinació per a mescles de fluids.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Constants de fluids purs 1.1. Introducció
1.2. propietats crítiques
1.3. Factor acèntric i moment dipolar
2. Propietats volumètriques 2.1. Introducció
2.2. Principi d'estats corresponents
2.3. Equacions d'estat
2.4. Estimació de la densitat
2.5. Regles de mescla i combinació
3. Equilibris de fase en sistemes multicomponents 3.1. Introducció
3.2. Fugacitat i coeficients d'activitat
3.3. Equilibri líquid-vapor
3.4. Equilibri sòlid-líquid
4. Propietats termodinàmiques 4.1. Introducció
4.2. Relacions termodinàmiques fonamentals
4.3. Funcions de partida
4.4. capacitat calorífica
5. Propietats de transport 5.1. Introducció
5.2. viscositat
5.3. conductivitat tèrmica
5.4. difusivitat
6. Mètodes analítiques per a la determinació de la composició 6.1. Introducció
6.2. Mètodes espectroscopics

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Webconferència
CE1
3.5 0 3.5
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
0 50 50
Webcasting
CE1
0 5 5
Activitats d’auto seguiment
CT3
0 10 10
Treballs
CT3
0 36 36
Fòrums de debat
CT3
0 5.5 5.5
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves de validació
CE1
CT3
0.5 0 0.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min
Webconferència Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat
Webcasting Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant
Activitats d’auto seguiment Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes
Fòrums de debat Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin
Atenció personalitzada Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).

Atenció personalitzada
descripción
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura - Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Activitats d’auto seguiment
CT3
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tan-tes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar 5
Treballs
CT3
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de proproblemes 90
Fòrums de debat
CT3
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant 5
Proves de validació
CE1
CT3
0
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària Bruce E. Poling (Author), John M. Prausnitz, John P. O'Connell, The Properties of Gases and Liquids, 5th, McGraw-Hill Education, 2000

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LABORATORI INTEGRAT DE SISTEMES DE CONVERSIÓ ENERGÈTICA/20755108


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.